onsdag 24 mars 2010

Olyckan var framme

Alla har vi säkert tänkt tanken när vi har ett glas med dryck ståendes bredvid datorn "hoppas inte det ramlar" eller "tänk om jag sölar"... Detta är iaf tankar som slagit mig ett flertal gånger. Och vad hände nu i afton?? JOO självklart detta. Sitter och leker med hunden (med en boll) vi "kastar" den fram och tillbaka och Leija hoppar högt och tar den i luften.. Men så kom tillfället när hon missade att ta den, men däremot nicka iväg den, rätt över vardagsrumsbordet, vidare på mitt glas med cola som i sin tur hälldes ut över min dator och tangentbord. LOVELY, not! Så det blev till att "tvätta" dator, fast allt är fortfarande lite klibbigt, uäk. Men den klarade sig visserligen helt från skador, men tänk om den inte hade gjort det. (Jag drömde faktiskt i natt att min älskade dator blev stulen, kanske har en connection?? hehe)

Till råga på allt smällde jag 10 minuter senare i mitt knä i hallbordet, blåmärke welcome. Nu kan förhoppningsvis inget mer hända då jag ligger stilla i min säng. Eller??

Till sist vill jag säga att.. Den oskrivna lagen om att inte leka med bollar inne stämmer, det fick jag bevisat idag.

Natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar