lördag 21 november 2009

hästar, hästar, hästar överallt ;)



Idag har jag tillbringat mer eller mindre hela dagen i stallet. Kom dit typ tjugo i elva och åkte hem vid fem... Så ja nästan 6,5 timma. Men det var härligt! Mockat fem boxar, fodrat, fixat o donat och ridit två hästar :) Underbara Vera & Beda :D Det var inte igår jag red Beda precis, kanske 2 år sen. Förr red jag henne mer eller mindre varje dag, så det var riktigt kul att sitta upp på henne igen, trodde nästan att jag aldrig skulle göra det igen. Men Lotten har frågat mig nu i 2 dagar om jag kan ta henne men inte kunnat förens idag, så jag blev så glad så. Beda är ju en ängel, ja nästan. Pigg som jag-vet-inte-vad, men guuud så lovely! Det är en häst jag verkligen litar på i alla väder! Vera var oxå pigg och lika go som vanligt! All kärlek! Ridit henne i 3 dagar nu och det blir nog imon igen :) då blir det nog att rida ut med Lotten och Anna Karin. Skulle ha gjort det idag men A-K fick jobba över i natt och Lotten hade annat att greja med. Men iaf, underbar dag idag! Får så dåligt samvete bara för Leija och pappa. Mot Leija för jag inte är hemma och myser typ och mot pappa för att Leija blir hans ansvar hela dagarna som vi är borta, jag Mikael har oxå varit borta hela dagen. Men pappa säger att det är lugnt, så jag måste lita på honom. Har även varit frisör idag och "klippt till" pappa och älsklingen. Jag blev faktiskt riktigt nöjd, med tanke på att jag bara klippt någon 2 gånger innan och då har det inte blivit så jätte bra kanske, men idag är jag som sagt GRYMT nöjd! :D Pratade även med Kjell idag, om Vera. Och ja, han & jag ska ha henne "ihop", ja alltså, när jag inte rider så rider han. etc.. Då jag trivs så grymt bra med henne, min klippa! Så det är riktigt kul :) Hon har även blivit KANON att tränsa nu, allt går som en dans! Hon måste bygga lite mer muskler bara, så hon orkar hålla galoppen bättre. Men som sagt. Hela helgen består av hästar, hästar o hästar, och dåligt samvete till vovvan. (fast hon har det kanon hemma med pappa & bror).... Men hästarna, det gillart jag!

Och just det ja, A-K och jag kom fram till att vi snart får kattbebisar i stallet. Man känner dom om man klämmer lite löst på missens tjocka mage :) (jag upptäckte idag att hon blivit något rund) Wiie hon som får så söta bebisar! (Carro om du läser detta och du ser kissen imon, kolla hur tjock hon blivit och känn på magen) myspys! Det dröjer nog inte länge!

1 kommentar: