fredag 20 april 2012

Oj så mycket jag fått gjort....

Eller inte!! Legat på soffan hela dagen, ja HELA! Novalie tog en jätte lång vila förut, närmare 4 timmar! Vad gjorde jag innan jag fick barn?? Blir ju rastlös när hon sover ;)

Det har varit på gott o ont att jag bara varit idag, haft sån jäkla skallebonk! Men efter max dos av tabletter börjar det nu lätta.

Jag har iaf fått gjort lite nytta, ringt försäkringsbolaget och hmm... ätit lunch, nu.. Sent, ja jag vet. Nu är det snart promme dags. Novalies nya lekpanel till gåstolen har kommit, den pajjade för 2,5 vecka sen o Jollyroom hade "glömt av" oss så jag kontaktade dem igår och idag kom den nya lekpanelen.. Planen är att vi ska gå till Shell o hämta den, men Lisa ringde o ville ses en sväng med hundarna. Vi får se vad som sker.

Igår bytte jag tillbaka till BVC i Lerum, jag berättade även lite snabbt för våran sköterska om varför vi var så missnöjda med Gråbo.. Hon blev inte förtjust i vad som sagts till mig o hon ska tydligen ta upp det med dom. Så nu är vi tillbaka i våran "trygga vrå". Ja, det känns faktiskt rätt och "hemma" på BVC i Lerum :)

Våran buskorv  
KRAMPÅER!

4 kommentarer:

  1. vad har bvc i gråbo gjort?
    inte heller nöjd med min i floda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom har talat om för mig HUR jag ska sköta Novalie, inga tips o råd inte. Hon SKA ligga i säng vid 19. Hon får bara sova en gång om dagen, hon SKA äta mer fast föda än en gång/dag... istället för att lyssna på mig om hur vi haft det o att vi nu gjort framsteg med både sömn o mat. Och MASSA mer som gjorde att jag inte trivdes alls.. Att jag matade Novalie i väntrummet var tydligen oxå hel konstigt för gråbo bvc... Varför gillar du inte floda?

      Radera
  2. men vadå sova 1 gång om dagen???? Nathalie som snart är 2 år började sova en gång om dagen när hon var 18 månader!! hon behövde mycket sömn!
    Elias sover flera gånger under dagen! usch vad arg jag blir när jag läser sådana dumma saker som BVC säger.

    Jag tycker inte om sköterskan från BVC, stirrig, glömsk, inkompetent om inte minst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barn som är närmare året behöver inte sova mer än en gång per dag.. Tydligen så finns inte det behovet utan de klarar sig! Jag blev tokig när hon sa det! Inte okej!!

      jag tycker det är viktigt att trivas med sin sköterska, man ska ju kunna lita på henne och få tips o råd.

      Radera