torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag, eller?

Ja jag har inte riktigt koll på läget. Torsdag är det iaf.

Idag stod BVC på schemat och en lite försenad 8 månaders kontroll. Dagens resultat blev, 9735g och 77 cm lång. Hon växer precis som hon ska. Det gjordes även ett slags hörseltest som jag inte kommer ihåg namnet på, vilket hon klarade kanon :) Vi har ju bytt BVC till Gråbo... Men vi lär med största sannolikhet byta tillbaka till Lerum, för fyy vad jag inte trivdes med den sköterskan. Hon skulle mer eller mindre bestämma hur vi ska sköta vårat barn. Bland annat så berättade hon för mig att vi göra fel med våran dotter på nätterna, att hon inte ska sova 2 gånger om dagen, att hon ska vara i säng klockan 19 varje kväll, att hon ska äta 2 mål mat om dagen osv osv! För så ska det vara med ett barn som snart är 1 år. Tydligen! Jisses sikken kvinna asså... Ja, jag behöver inte gå in mer på mina tankar kring det. Men henne går vi inte till igen.. Extremt opersonlig oxå o hon visade inget vidare intresse för Novalie.
Nu har jag "spytt" färdigt ;)

Annars då? Jag har bakat, närmare bestämt 32 enorma kanelbullar och ca 10 enorma chokladkakor :) Novalie har gnällt o gnällt o så tror jag hon gnällde lite till. Misstänker nya tänder, för hon grejer konstant i munnen, dregglar som aldrig förr, gnäller, sover oroligt och har liiite snuva. Min stackars liten .

Idag satte hon sig upp för första gången.. Hon låg platt på mage och vips så satt hon upp igen :) Våran duktiga tjej! Matbiten går oxå bättre, nu äter hon oftast en gång om dagen, ja vanlig mat alltså.

Annars har jag väl inte så mycket att säga.. Vi ska hem till min mamma i morgon o äta middag :) Sen ska jag förhoppningsvis upp o hoppa på hästryggen någon dag.

Avslutar det hela med två bilder på vårat bustroll


KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar