torsdag 24 maj 2012

Underbart solig dag!

Dagen har varit alldeles perfekt! Vi åkte till min mamma strax innan tolv och vi har spenderat hela dagen ute och även fixat lite inför min systers kalas på lördag :) Jag kan lätt vänja mig vid detta vädret.

Idag har jag (äntligen) fått lite färg på min bleka kropp, love it!
Novalie har premiär badat i sin alldeles egna pool, vilket hon fullkomligt älskade :) Min goa unge!


Myser med mamma




Idag stod hon upp själv, flera gånger och länge varje gång! Herre vad stolt jag är över henne!! Hon tog tag i mig många gånger, reste sig och släppte sen taget o så fort hon blev lite osäker så satte hon sig ner fint och försiktigt :)
Mer nytt idag, hon sa "mamma"! Hon har tidigare sagt "mammamammamammaaa" oftast i samband med lite gnäll. Men idag sa hon "mamma" och kröp sen fram till mig :) Jag blir alldeles varm!´

Men räknas det som att hon sa mamma? Eller måste hon förstå hela sammanhanget för att det ska räknas? När hon säger eller vi (så hon härmas) "titta där" så pekar hon och tittar dit hon pekar. Då vet hon ju vad hon nyss sagt.. Men hur funkar det med "mamma" o  "pappa"? Hoppas ni förstår mig rätt.

Imorgon blir det att åka iväg tidigt, massa ärenden ska uträttas.. Lönen kommer ju. Hoppas jag!

Nu säger en lycklig jag...
GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar