söndag 12 februari 2012

Hello!

Slänger in ett livstecken ;)

Det har varit en lite småjobbig vecka och jag har inte haft ork till mycket alls. Novalie har varit väldigt gnällig vissa dagar.. Tänderna är ju på gång och hon är lite små snuvig (för första gången). Sen är jag trött o seg i skallen då nätterna är riktigt hemska emellanåt! Novalie ska bara sova bredvid mig.. Hon somnar i min famn eller bredvid mig.. (Yes no more somna i vagnen!) Men så fort jag lägger ner henne i sin säng vaknar hon och det tar tid innan hon kommer till ro och somnar om. Sen brukar hon vakna inom 1 timma och skrika. Då tar det lite tid igen innan hon kommer till ro.. Sen sover hon inte hela nätter utan vaknar och ätar varannan/var tredje timme. Så jag är TRÖTT! Idag fick jag en skön sovmorgon till 11!! Mikael gick upp med Novalie vid 08.30 o jag låg kvar. Skönt!

Jag har även börjat trappa ner på amningen... Eller vi försöker här hemma. Mikael ger henne flaskan ibland och idag fick till och med mamma mata med flaska! :) Min mysiga goding!

I veckan har vi varit hemma i stort sett varje dag, undantag för öppna förskolan :) Det har faktiskt varit skönt att inte göra nåt. Min mage är ju inne i nån hemsk fas nu med, så lite lugn o ro har suttit fint :)

I torsdags hade jag faktiskt 2 timmar för mig själv.. Mikael tog med sig både hund och Novalie hem till sin mamma och pappa.. Inte för att jag tog det lungt då, nej jag städade :p hehe... Det gick jätte bra att vara utan mamma tydligen. Bara jag som tyckte det kändes skit jobbigt rent ut sagt! Men bara att vänja sig, hon kommer ju inte vara liten för alltid (tyvärr).

I helgen har vi varit hemma och igår var vi hos min mamma en stund och idag var vi o hälsade på min syster på jobbet.. Sen våldgästade vi Malin och Daniel och tog en långfika. Mycket trevligt! :)

Kvällen har spenderats till stor del i köket.. Diskat och kokat flaskor och lagat mat. Nu blir det snart en dusch o sen börjar det änna bli läggdags :)

Jag ska försöka blogga bättre, jag har ju iaf några trogna läsare kvar ;)

Hoppas ni haft en fin helg!

KRAMIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar