onsdag 15 februari 2012

Underbar dag!

Denna dagen har varit helt underbar! Novalie har varit glad som en lärka hela dagen! Skrattat och tjötat som bara den och ålat runt.. Min skatt!

Min mamma kom förbi förut, vi tog en lååång promenix på 80 minuter. Helt underbart! Och sikket väder sen :) Vi alla njöt människor som hundar :)

Jag fick även ventilerat en massa med min kära mor... Mammor är allt väldigt bra att ha!

Till middag gjorde jag ett "ihopslängavdetsomfinnsifrysen" som blev en form av pyttipanna.. Och jäklar vad god den blev! Mumsmums! Är det nåt jag är bra på, om jag får berömma mig själv, så är det mat.. Olika former av såser framför allt ;) Hehe..

Vi har ju ett nytt "projekt" här hemma... vi har många ;) Men Novalie har ju så saktliga börjat gilla gröt och idag, sluuurp sa det, tillsammans med lite katrinplommonpure ;) Så himla kul att se henne äta annat än bröstmjök om inte annat se henne tycka om något annat. Hon är en kräsen dam.. Gröten går an naturellt, men med lite katrinplommon vart det kanon tydligen.. Idag iaf ;) hehe

Snart börjar "Svergies Mästekock" och jag sitter bänkad.

Imon kommer det nån installationssnubbe som ska kolla och eventuellt byta våra brandvarnare.. Känns lite onödigt i och med att de vi har bara är ca 1 månad gamla.
Sen blir det eventuellt en sväng upp till öppna förskolan med :)

HEJSVEJS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar