måndag 26 oktober 2009

Måndag.. Kan det vara min dag?

Idag så har det rullat in 3 jobb erbjudanden :) Ett som personlig assistent i Linné, ett som personliga assistent i Floda och det tredje är att jobba på Café som extra personal. Det som är mest intressant just nu är jobbet i Floda, det är bara tisdag-fredagar och passen är endast 6,5 timme. Alldeles PERFEKT för mig, för jag vill ju inte jobba heltid. Plus att det ligger i Floda, vilket är nära mig. Närmare än Torslanda iaf, skulle jag haft körtkort så skulle det tagit mig 10 minuter att åka dit, ja till Floda alltså. Så dit ska jag på intervju på Torsdag, och om dom vill ha mig så börjar jag redan på Fredag, här är det snabba puckar :) Det andra som lockar om detta inte blir av, är extra jobbet på café som Jasmin har kollat åt mig, hon jobbar där (även min syster) och hennes chef ska ringa mig. Så just nu känns det kul :) Håller alla tummar att jobbet i Floda passar mig, då det är helt annorlunda mot vad jag jobbade med sist som personlig assistent. För detta är till en 13 årig flicka, så man är med henne i skolan på dagarna och så, tror det skulle vara super kul! Plus att om jag skulle börja där, behöver vi inte sätta Leija på hunddagis, det vill vi helst slippa. Så nu kommer jag väl ha ont i magen och vara spänd enda tills på torsdag eftermiddag..

Mer som hänt idag, vaknade med en huvudvärk av dess helvetesslag, trodde bokstavligt talat att mitt huvud skulle explodera :p Men det gjorde det inte, för se, här sitter jag ;) Sen blev det bullbak för hela slanten, mitt under det så ringer de från "Floda jobbet" och pratar även med hon i Linné (ska på intervju där med). Bullarna bli MEGA stora, kanelbullar självklart. ber pappa och bror att passa till bullarna medans jag pratade i telefon, detta glömdes snabbt av, ni vet tv-spel och killar? Så när jag är klar med mitt samtal och kollar in i ugnen ser jag några halvsvarta saker med vita prickar på (pärlsocker). Men bullarna överlevde hyffsat och är fullt ätbara, men dessa killar ;)

Sen blev det bruksklubben, utan tränare (IGEN!), blir så trött på dessa uppehåll! Men iaf, vi i gruppen hade bestämt att vi skulle mötas på klubben ändå, men kom det några? Nej bara jag, Nattis och Carro. Visst vi är bara 6 stycken, men ändå!? Blev ingen hårdträning direkt, mest en massa inkallning och kontaktövningar, vilket Leija ofc gör galant! Men OJ vad hon hade spring i benen och nosen i marken stundtals.. hehe. Det luktar nog väldigt gott på klubben med tanke på alla hundar och allt gott godis som tappas på marken.

Imon blir det nog en promenad med alla vovvar, om vädret och mitt huvud tillåter, tackar GUD för panodil Zapp :D

Sele är även köpt, en i militär/kamoflage, men en annan model ska även inskaffas lite länrge fram, en liknande den förra.

Tjipp och god natt!
Selen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar