torsdag 15 oktober 2009

Måste tillägga...frustrerande!

Jag avslutade just ett samtal med min kära pojkvän som varit på utbildning på sitt jobb. Nu ska det komma en ny bil som DÖR vid varje trafikljus och när den står still. Man måste släppa gas, broms, koppling, ha bilen i friläge, dra handbroms osv osv... Sen när man vill att bilen ska starta igen trycker man bara på gasen... Men hallå?! Vart tog vanligt bilkörande vägen? Det finns till och med bilar med inbyggda fläktar i sätet för att man inte ska bli varm! Okej att det finns rumpvärmare... för det kan fan bli kallt, men fyra fläktar i sätet? Nej den dagen jag får körkort och köper mig en bil, vill jag kunna gå in hos nån bilsnubbe och säga "Hej, jag vill ha en ny fräsch bil som rullar bra" och få svaret "ja den här passa nog utmärkt, det är en Volvo, den rullar bra" inte få " Ja den här bilen är perfekt. den har fläktar i röven och dör varje gång du stannar" Nej tack! Vill jag ha en bil som dör så köper jag mig en gammal rishög, inte en ny bil a lá 250 000 kr. Och allt detta för att spara på miljön?! Släng in miljövänligt bränsle i alla bilar direkt så är problemet ur världen och lägg istället pengar på nyttig forskning!

Tack för mig!

Och älskling, sluta ring och gör mig så upprörd ;) Jag har viktigare saker att lägga energi på ;) haha

4 kommentarer:

  1. HHAHAHAHAHA :D den va råålig!

    SvaraRadera
  2. Köp min bil! Den har inga fläktar i röven! De fläktar som finns luktar det bränt i om man vill ha på värmen och dessutom finns bara två lägen. Ingen cirkulation alls eller så mycket så att det känns som om du springer i motvind när du kör. Kopplingen tar ungefär uppe vid öronen, men den dör i allafall inte vid rödljus! En äkta rishög med andra ord! I den fantastiska färgen Laxrosa...

    //Linnéa Fagerholm som mycket hällre kört runt i en Volvo med inbyggda fläktar i sätet..;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha.... Jag tycker din bil låter som en riktig läckerbit ;) haha

    SvaraRadera