tisdag 13 oktober 2009

Någon gång ska vara den första

Jag nu ger jag mig alltså på ett försök till att blogga. Helt nytt för mig och även något jag tyckt är väldigt töntigt om jag ska vara ärlig. Men om man förstår andra så ska blogga tydligen vara väldigt roligt och effektivt? Ja effektivt för att man får skriva av sig... Och med tanke på att jag numera inte jobbar så har jag inte allt för mycket att göra på dagarna så tänkte... what the hell, varför inte testa på det här med bloggande?? Kanske visar sig att jag var lite för hård i min kritik mot bloggande, va fan man kan ju tjäna multum på det här :p haha....

I vilket fall som helst, man ska väl skriva lite om hur ens dag har varit o så antar jag? (offentlig dagbok)

Så let´s go ;) Idag har jag till en början besökt arbetsförmedlingen, usch o fy så tråkigt och vilka krav dom har sen. Men kan förhoppningsvis få lite hjälp och ordning på saker o ting.

Sen begav jag mig till stallet för att ja, göra vad egentligen? Hade ingen plan, utan behövde bara komma utanför dörren lite kände jag, plus att vädret var för fint för att kasta bort. Så jag åker upp till stallet vid 13 tiden, börjar med att tjöta lite snabb skit med Lotten. Sen tar vi in lite hästar, tjötar lite mera skit med Lotten, men nu har vi även sällskap av Anna-Carin.. så trevligt så. Dom sticker till ÖoB med alla barnen, jag får frågan om jag vill åka med, men sa tack men nej tack, klarar mig utan en massa barn springandes runt på ÖoB ;)

Hästarna har fått lunch och jag är ensam i stallet... Hääärligt! Älskar tystnaden, nästan som en nöjd tystnad, som lägger sig i stallet när hästarna fått mat. Beslutar mig för att vara lite snäll och även för att få upp lite värme, för brrrrr vad kallt det är ute nu. Så jag ställer mig o mockar Starlight (Carros) box, går sen ut o krattar manegen och utanför stallet. Tjusigt blev det allt :) Myser med Vera, UNDERBARA häst <3>

Övriga händelser idag... Min kära pojkvän var hos farbror doktorn... Han ska opereras stackarn :( har har något som heter ganglion i handleden, en slags böld/cysta, och detta måste "plockas" bort. Men han som är så stor o stark kommer klara detta med glans, nog jag som kommer vara mest orolig tror jag, men jag älskar ju honom så <3


Detta är ju livsfarligt... fingarna dansar ju loss här på tangentbordet. Blogg kanske är min grej iaf....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar