fredag 15 juli 2011

BF+2

Hello alles!!

Idag är det BF+2 och jag känner mig måttligt glad... Igår var det MVC-besök, allt såg bra ut som alltid och min BM tyckte synd om mig och sa åter igen att det nog inte är långt kvar... Imorse vaknade jag med kraftig huvudvärk och igår började jag få tryck över bröstkorgen och kände mig anfådd. Så imorse ringde jag till östra o de ville att jag skulle komma in så de kunde kolla läget. När vi kom dit gjordes ett CTG som jag förstod var bra, sen även ett EKG på mig, som oxå var helt normalt... Även urinprov och ett tillväxt ultraljud gjordes. Bäbis mår alldeles UTMÄRKT där inne! Läkaren undrade om det fanns något hon kunde göra för mig, "reta" tappen tyckte jag lät som en bra idé. Så detta gjordes.. Harrej-vlar sikken smärta! Kändes som att hon tryckte in hela sin arm o grejja o hade sig.. FY! Efter hon gjort det säger hon, "Nej, du kommer nog inte föda inom de närmaste dagarna. Så passa på o gör det ni vill nu, som ni inte kan sen. Jag tror det tar minst en vecka till. För igångsättning vill vi ju oxå undvika..." HEJ LÄÄÄNGE! Där tappade jag ALLT!! Här har jag fått höra av en hel del att det nog är VÄLDIGT nära.. Mm jo tjena! Deppdeppdepp och så liiite mera depp! Men samtidigt så vet man aldrig.. Hon sa ju även att det kan hjälpa och dra igång nu när hon varit o "retat" på tappen. Så jag ger inte upp helt, men ställer in mig på en "evighet" av väntan och att jag snällt får besöka MVC på torsdag och då få en tid för igångsättning. Lämnade östra med diagnosen, spänningshuvudvärk från nacke och axlar. Och Mikael blev tillsagd att ge mig massage.

Sen vi kom hem har jag haft konstant "mensvärk" och värk i svanken. Även tre kraftigare värkar.. Men sen är allt som vanligt. Kul kul cykelhjul!


Hoppas ni får en bra fredag!

2 kommentarer:

  1. kämpa på älskling.. det blir världens grej när det kommer... Var rädd om er.. <3 // PaPsEn

    SvaraRadera
  2. Usch din stackar! Hoppas det ger effekt att Jon retade! På mig hjälpte det inte alls men det är ju olika för alla! Annica

    SvaraRadera