torsdag 21 juli 2011

BF+8 och snart slut

Idag var vårat sista besök på MVC... Bäbis verkar må bra som alltid. Lägre hjärtljud än vanligt, men ingen fara... Låg på rygg ett tag, så det kan bidra. SF måttet var samma som förra veckan... thank u! Annars vad gjordes... Jag grät som ett barn, fya mig jag är trött på detta. Jag känner mig dålig som mamma, som att det är mitt fel att liten inte tittar ut. Som att jag borde göra bättre ifrån mig. Men så är ju inte fallet, men det är så det känns. Jag känner mig övertygad om att jag kommer bli igångsatt, vilket vi även fick tid för idag... Så snart är denna gravidresa slut oavsett.. Jag vill inte bli igångsatt, jo om bäbis inte kommer av sig självt, så självklart, ut måste den... Men det känns så typiskt och lixom, VARFÖR JAG?! Jag vill känna hur en förlossning startar av sig självt... Framför allt som förstföderska, men känner mig nästan hundra på att jag inte kommer få uppleva det nu och det känns så fel. Nej fy vad deppig jag är.. Kan inte hjälpa det.. Men snart är bebbon här, oavsett hur det går till.

3 kommentarer:

  1. Förstår din frustration :/ Men SNART så ser du ljuset på allt mörker och har er bebbo hos er .. Jag HOPPAS innerligt att du hinner få på VANLIGT vis innan igångsättningen... Håller tummar och tår för dig....

    SNART SNART SÅ är du mamma åt en liten och helt fantastisk individ.. Den känslan och upplevelsen går ej att beskriva....

    Sköt om dig/er och all lycka till om vi inte hörs innan bebis vill ut.

    KRAM från mig och Melwin

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du fått en tid iaf!
    Inget fel att gråta hos MVC! jag har två veckor kvar och gråter som ett litet barn varje gång jag är där!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att du slipper igångsättning och att bebis tittar ut så snart som möjligt, förstår att du är less. Tänk vilken lycka när bebis är hos er sen!Stort lycka till!

    SvaraRadera