torsdag 7 juli 2011

Mvc kontroll, 39 fulla veckor

Kom nyss hem från mvc. Var tur i oturen att jag skulle dit idag. När jag var ute med hunden i förmiddags tappade jag plötsligt all balans, var helt plötsligt inne i buskarna mer eller mindre, riktigt obehagligt! Sen har det hållt i sig lite till och från... Åkte iaf till mvc för ja kolla läget. Det visade sig att min tryck var lite högt, eller egentligen inte, men högt för mig, som normalt sett har rätt lågt tryck. Så ska tillbaka imon för att ta nytt tryck och lyssna på bäbisen, då jag blev orolig för bäbis hade mycket lägre hjärtljud än vad den brukar ha. Men det var fortfarande normala, bara jag som oroar mig. BM kollade även efter äggvita, pga av mitt tryck och yrsel/huvudvärk, men det var bra det med. Hon trodde mest det var så att förlossningen inte är långt borta... Då jag även har så mycket sammandragningar och vaknat av värkar. Well, vi kan hoppashoppas!! Så hon tycker jag ska vila och försöka sova så mycket jag kan, i fall om att. Håll tummarna är ni snälla!

Har iaf planerat in lite i helgen, för att få tiden att gå... Fixa med solskydd i bilen och hämta hem barnvagnen, står bla på agendan.


Ha det mys i den för tillfället klibbigt jobbiga värmen ;)

1 kommentar:

  1. Mitt blodtryck gick också upp tiden innan tösen kom fast det var inget jag märkte av.

    Jag tror i alla fall att du föder den 14 Juli, en pojk, 3600 gram och 50 cm lång.

    SvaraRadera