torsdag 26 januari 2012

Bilbarnstol

Visste ni att det är en hel vetenskap att köpa bilbarnstol? Jag fick detta besvisat idag! Det var en man idag på öppna förskolan som pratade om detta. En mycket kunnig sådan. Han berättade mycket att hälften glömde jag direkt! Men visste ni att när barnet kan sitta själv så är det för stort för ett babyskydd? Så det blev helt plötsligt lite mer bråttom med att köpa ny stol. Sen vilken stol ska man ha? Det är en hel vetenskap! Jag fattar inte hur vi ska kunna välja. Han sa även att det inte finns någon butik som tar sig tid att visa en stol i bilen utan man får typ bara kartongen med den i... och sen "varsegod". Shit nu blev det helt plötsligt lite mycket att tänka på! Vi har iaf ett mission i helgen, kolla upp stolar!

Så det var väl inte jätte lattjo på ÖF idag (men lärorikt)... Men skönt o träffa lite andra mammor en stund :)

Jag än sinnestrött idag! Somnade nästan sittandes i soffan, det händer aldrig.

I detta nu badas Novalie av sin far och vad jag hör sjungs det för fullt ;) Mina godingar!

Imorgon är det sydags som sagt. Längtar!

KRAMEN!

3 kommentarer:

  1. Bulshit! Vi blev också ilurade att man skulle byta stol när barnet började sätta sig upp med första barnet. Så här som erfaren tvåbarnsmamma -behåll babyskydd så öäbge du kan!
    När det gäller butiker! Bulshit igen! Om man åker till de absolut billigaste butikerna så kan det säkert vara då. Men på tex storken får man ALLTID hjälp. vi har inte ens behövt be om det.

    Och när det gäller vetenskapen. Ta den dom sitter bäst i bilen och tar minst plats. själv gillar håg Britax stolar. så om jag skulle köpt en ny hade jag nog köpt en hi-way.

    Lycka till!
    Kram hoppetossan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu är ni två som sagt samma, känns lite mer troligt att de ni säger stämmer. Men vansinnigt dåligt att de får åka runt till öppna förskolor och informera om sånt om det inte stämmer!

      Radera
  2. Dumma dumma autocorrect Trebarnsmamma är jag!
    resten får du gissa dig till vad jag menar....

    SvaraRadera