söndag 1 januari 2012

Nyårsafton

Våran nyårsafton var lugn... Mycket lugn.

Vi var hemma hos min mamma och hennes gubbe ;) Vi blev "bjudna" på mat. Som jag huvudsakligen lagade... hmm ;) Hehe... Vi hjälptes åt i köket. Vi åt fläskfile med grönpepparsås och pressad potatis. Till efterrätt åt vi chokladmousse med vanlijsås. Så himlans gott! Men så mätta vi var ;) Novalies nyårsmiddag bestod av bröstmjölk och ett smakprov potatispuré. Som hon båda åt med glädje!

Efter middagen gick vi med upp till mammas grannar.. Men med massa vuxna och barn som stojade runt och en väldigt skotträdd hund så beslutade vi oss snabbt för att åka hem istället.
Så vi var hemma vid 22 och jag hoppade in i duschen.. Vi myste lite i soffan hela familjen. Sen tog Mikael med sig hunden innan tolvslaget och åkte iväg en sväng i bilen. Hunden blir lugnast där, det låter inte så mycket.
Novalie sov igenom hela tolvslaget, så jag skålade in det nya året med svt ;) Hehe..

Dagen var väldigt lugn och trevlig. Alldeles lagom. För mig är det viktigast att äta god mat och umgås med dem man tycker om :)

Jag "posar/fjantar" i min mammas hall. Haha.
Bara för att jag är snygg  ;)

Idag har vi inte gjort mycket alls. Jag fick sovmorgon! Strax innan 12.30 gick jag upp.. Men oj så trött jag varit hela dagen trots det. Novalie med för den delen... Just nu pågår "operation vända dygnet" ;P Så det är en trött tjej, fast glad, som vi har o göra med på dagarna.
I eftermiddags kom Mikaels föräldrar förbi på fika. Vi bytte även lite julklappar.. Vi fick bland annat biljetter till Lorensbergsteatern i oktober.. "30 år med Galenskaparna och Aftershave".. Det kommer nog bli väldigt roligt!

Annars har vi mest kollat på Criminal Minds idag och ätit onyttigt. Imon är det tillbaks till samma "gamla" vanor.. Ingen skitmat eller godis på vardagarna. Jag måste för övrigt börja träna! Har baskemej tappat alla muskler. Ridningen vore kanonkul att ta upp igen. Måste bara köpa ny hjälm, min har som sagt försvunnit upp i rök.

Hoppas eran nyår var trevlig!
God fortsättning önskar jag Er alla!

KRAMEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar