måndag 1 augusti 2011

5 dagar

Nu är lillstrumpan, Novalie, hela 5 dagar gammal :) Dagarna bara flyger iväg och allt fungerar förvånandsvärt bra! :) Det känns som jag aldrig gjort annat än att vara mamma, allt känns så naturligt och Mikael är jätte duktig med vårat hjärta! Självklart finns det massa saker vi undrar, men man lär ju sig varje dag.

Amningen fungerar än så länge KANON! Jag som var så skeptisk till att amma ;) Men det fungerar som sagt kanon! Dag 3 så säger jag bara Pamela Anderson släng dig i väggen! Haha sikka tuttar jag hade... Men det var även den dagen som var jobbigast med amningen. Någon "deppdag", som tydligen de flesta brukar få på dag 3-4 hade jag inte... iaf inte speciellt märkbart. Nätterna är det lite sisådär med.. Novalie har lite av samma dygnsrytm utanför magen som hon hade i... Alltså lite av en natt bäbis.

Hon har klarat "besiktningarna" :) PKU-test idag och hon sov igenom hela testet.. Om hon hade uppskattat leksaker, hade jag köpt en hel leksaksaffär till henne, så stolt vart jag :D Hon har lite gulsot men absolut ingen som helst fara med det. Hon mår toppen :)

Jag mår oxå bra.. Ganska öm och lite ont i tarmarna, men börjar så saktliga känna mig som människa igen :) 8 kg av graviditetsvikten är borta och det både syns och känns i ansiktet och benen.

Leija, vovvan, var väldigt reserverad och försiktig de första dagarna.. Men det börjar ge med sig, hon är jätte duktig men försiktig, men vill gärna sitta brevid och kolla på Novalie. Det ger säkert med sig med tiden, att Leija kan slappna av mer. Det är ju en stor omställning för henne med.. Men vi låter henne vara med precis som innan!

Bloggandet kommer det nog vara lite sisådär med, men det hoppas jag att ni förstår. Återkommer med förlossningsberättelse.








Ja vad mer ska jag säga... JAG ÄR SÅ LYCKLIG!! Och jag älskar min fina lilla familj!<3

1 kommentar:

  1. Vad skönt för er att amningen fungerar!! Vi jobbar på här fortfarande och hoppas den ska komma igång snart!
    och att det inte bara är jag som har en nattuggla till bebis :P

    SvaraRadera