onsdag 31 augusti 2011

5 veckor och skoshopping!


Lillstrump aka Novalie ;) blir 5 veckor idag och hon utvecklas en massa varje dag! Hon är jätte stark i nacken, ligger hon på mage sparkar hon som bara den med benen och det dröjer nog inte sååå länge innan hon rullar runt, för hon är ofta halvvägs påväg ;) Hon ler mycket och "pratar", framför allt på morgonen, då brukar vi ligga kvar och mysa i sängen. Imorgon är det dags för BVC, ska bli intressant och veta hur mycket hon växt sen förra veckan. Hon äter mycket oftare nu, nu går det i snitt 2 timmar i mellan varje amning, innan var det 3-4 timmar. Mitt lilla matvrak ;)

Idag var vi i Allum en sväng, kom dock intee iväg förens vid 15 tiden, jag låg i sängen till 14 nåt sånt, skulle gå upp tidigare med Mikael kom med Novalie och hon somnade så gott på mig, så jag låg kvar o njöt och blev serverad frukost på sängen ;)Men vi har ju inte bråttom, vi är ju lediga... iaf back to Allum. Jag var på jakt efter ett par skor till mig, för de pengar jag fick när jag fyllde år. Hittade 2 par!! Som jag endast betalade 49 kronor för, ja ur "egen ficka" alltså, resten togs av födelsedagspengarna. Sen att det var medlemsrabatt med gjorde ju inte saken sämre ;) Så nu har jag iaf 2 par nya snygga pjuks i min garderob, som för övrigt inte har plats för 2 par skor till, men det är ett I-landsproblem ;) Köpte även en mjukisdress (ville mest åt tjocktröjan) till Novalie och vantar.

Ne nu ska jag ge våran lilla skrutt lite mat. Men först bjuder jag er på en visning av mina nya pjucks! (är väldigt glad att kunna gå i klackar igen!!)


Ha det mys alles!

1 kommentar: