fredag 5 augusti 2011

BVC

Idag har vi varit iväg på Novalies första BVC besök. Fick en himla massa beröm :) Nåt av det första sköterskan sa var "Åhh här har vi en tjej som redan fått en fin dubbelhaka. Ett härligt tecken på att hon äter bra" Asså tänkte jag... Tycker de flesta bebbosar har dubbelhaka ;) Men men... Novalie äter iaf OTROLIGT bra! Hon har gått upp 234 gram på en vecka och väger nu 4434 gram, mammas stora duktiga tös! Frågade om att pumpa boobsen, vilket sköterskan inte var så förtjust i.. Hon tycker jag ska "härda" ut mer eller mindre några veckor och inte krångla till det. Det handlar inte om att krångla till, jag vill veta hur man gör o förvarar mjölken. Det kanske blir en jätte jobbig natt nångång och då hade det kanske varit skönt om Mikael kunde mata henne.. Men det är ju bara ett exempel. Jag vill inte att "pumpning" ska ta över, bara finnas där utifall. Jaja.. nog om mina tuttar, haha ;) Sköterskan på BVC tyckte iaf att Novalie var jätte fin och hon fick helt klart godkänt ;) Guldstjärna till o med! Jag och Mikael tyckte dock att sköterskan var sådär.. Men vi får ge det några gånger.. jag tycker det är VÄLDIGT viktigt att pappan är involverad. det är ju lika mycket Mikaels dotter som min. Men denna sköterska riktade det mesta mot mig och det vill inte vi.. Vi BÅDA är lika viktiga för våran dotter.

Efter BVC gick vi in en snabbis på Limit i solkatten, köpte en fin rosa bomullsfilt till Novalie, för endast 65 kr på rean ;) Sen in på smörgåsdelikatessen o köpte lunch. Nu ligger vi i soffan och slappar till lite film och Novalie sover gott bredvid mig :)

Ha det gott alles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar