tisdag 23 augusti 2011

Leende

Idag är vi nästan helt säkra på att vi fick det första leendet av våran vackra flicka! :) Hon låg i mitt knä och jag pratade sådär bebisfjantigt och då log hon flera gånger, med hela ansiktet! UNDERBARA unge! Hoppas det kommer "igång" på riktigt snart, så man får flera varje dag, för sikken känsla! :)
Nu kommer säkert några "barnpoliser" säga, nej det kan inte stämma, det är ju så tidigt o blabla. Men nixpix det stämmer visst och på BVC idag frågade de även om vi fått ett leende ännu, och nu har vi det :) På BVC skulle vi träffa en annan sköterska än vi brukar. Men när vi kom möttes vi av barnskrik, en ledsen mamma och all personal rusade runt.. En mamma hade råkat spilla skållhett vatten över sin lilla bebis när den låg på skötbordet. Jag rös när jag hörde vad som hänt, tänk er paniken som mamma och hur hemsk man måste känna sig. Nu gick det tydligen helt okej för den lille, som väl var! Så vi fick inte träffa den sköterskan vi skulle för hon var upptagen med olyckan.

Men fick träffa en annan JÄTTE trevlig sköterska. Som vi tänkte byta till, men vi fick reda på att hon tyvärr ska sluta, så typiskt! Men men... Novalie växer så det knakar! Jag måste ha grädde i tuttarna. Hon väger nu 5080g och är 58,8 cm lång. Mammas stora tjej! Vi fick även massa tips för magont, för hon verkar ha det lite från och till, men igår var värst! Hon sov knappt på hela dagen, skrek mest. Och det gjorde SÅ ont i mitt hjärta att höra det.. Man hörde att hon var innerligt ledsen och jag kände mig så hjälplös! Men vid 23 tiden somnade hon på mig i soffan och sov lääänge, till 3 nånting. Men idag verkar hon må bättre, som tur är! Mammas lilla tjej! <3

Idag har vi även varit iväg en sväng till Mikaels jobb, "visade upp" Novalie för hans kollegor och blåste rent min dator, från damm och skit. Sen ICA för lite mathandling. Det är jätte tråkigt att handla nu, känns som jag inte kan äta nåt. Jag undviker ju i princip allt för att undvika att Novalie ska få ont i magen, ja allt som främst kan orsaka magont. Så min matsedel känns trist och svår.. Men vad gör man inte ;)

Imorgon blir det en kort sväng till mamma för att hämta kvitton och så tänkte jag och Mikael ta en lång promenad med hundarna :)

Hoppas ni alla mår bra, för det gör vi!
KRAMIS!

1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt! stackars liten!

    Visst är det hemskt när dem skriker för magont :(
    Elias får det ganska ofta så här kör vi semper magdroppar och mycket värme dvs han ligger alltid varmt och gott för det ska lindra smärtan.

    SvaraRadera