onsdag 7 september 2011

6 veckor

Idag är Novalie 6 veckor, tiden har verkligen gått sjukt fort! Bara sprungit iväg. Hon ler nu oftare, framför allt om man "slår/spelar" på hennes läppar, med typ nappen och låter lite fjantigt ;) Hon är jätte stark i nacken och "pratar" mycket mer. Våran fina tjej! Imorgon är det dags för BVC och läkaren, 2 månaders kontroll, något tidigt dock. Blir spännande o se hur mkt hon väger nu. Hon äter ju mycket oftare. Men har fått förklarat för mig, att precis som jag trodde, så är hon antagligen i en tillväxt period och äter därför oftare.

Idag var det dags för efterkontroll på MVC för min del. Men Mikael och Novalie var oxå med. Vi pratade en himla massa. Våran barnmorska är underbar och vi är väldigt nöjda med henne. Så det var väldigt kul att träffa henne igen och visa upp vad hon följt i magen :) Jag fick iaf en godkänd stämpel och jag har läkt kanon! SKÖNT! Så nu ska jag bara vänta några veckor till, sen börja träna. Men redan från o med måndag, är det slut på alla sötsaker o skit på veckodagarna och minst en långpromenad om dagen ska göras. Detta gäller både mig och Mikael.

Efter MVC åkte vi till Aludden och fikade med Sanna, Peter och lille söte Mio :) Det var jätte trevligt, men det blev lite stressigt, då de stängde 17 idag och vi kom vid 16. Men väldigt trevligt som sagt och vi gör det gärna igen :)

Nu är det bara slappa som gäller, med en väldigt mysig och små trött tjej, som för övrigt sovit hur mycket som helst idag, hon som nästan aldrig sover på dagarna.. Underbara lillstrump!

Ha de kanoners alles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar