söndag 25 september 2011

Sak att fundera på...

Jag har under en tid funderat över en sak.. Är det så att bebisar som får ersättning, håller sig mätta längre än bebisar som ammas?? När jag läser bloggar osv så verkar det som att de som ger sina barn ersättning, inte gör det lika ofta som de som ger barnen bröstmjölk.. Det verkar oxå som att de som får ersättning sover längre i streck på nätterna.. Eller är det kanske helt enkelt så att min bebis älskar mina tuttar och mjölk och vill suga ofta??


Hmm, en sak att fundera på... 



(bilder från Google)

1 kommentar:

  1. Hej.... Jag hhar fått förklarat för mig ATT:

    När man ammar sitt barn så har man inte full koll på hur mkt sitt barn får i sig.... Vilket rellaterar till att barnet äter oftare för dom smuttar lite då och då för att det är mysigt och gott.. När man har ersättning så ser man ju exakt vad bebis får i sig och kan justera detta ganska exakt... Plus att ersättningen innehåller de som barnet behöver få i sig i form av näring mm.. Medans om du du till exempel slarvar och inte får i dig all näring som du och Novalie behöver, så får ju inte lilltösen i sig tillräckligt och blir hungrig fortare... jag pumpade ju från att Melwin va 4 veckor fram till 6 månader... Men efter ca 2 månader började vi ge Melwin ersättning endast inför natten = han sov och höll sig bättre....

    Men det är ju olika för alla och mjölk från mammans bröst är ju de bästa i och med immunförsvarsbildning mm..

    Gällande mjölk så kan det mycket väl vara så att lilltjejen reagerar på mjölken... Men, då är de mjölkprotienet .. KRAMIS

    SvaraRadera