måndag 5 september 2011

Måndag

Kass uppdatering, I know. Har tänkt blogga, men det har kommit annat i vägen.
I helgen var vi en sväng hos min mor, igen och åt igen ;) Denna gång utan att bli dålig i magen.. haha skämt o sido! Men i ett av mina tidigare inlägg låter det som att jag blev dålig av mammas mat. Så var INTE fallet! Jag ville klargöra det då jag får höra det HELA tiden nu när jag pratar med min mor... Så mamma, känns det bättre? Det var inte ditt fel och du är inte smutsig ;) haha
Igår var vi bara hemma och slappade, hade tänkt åka till IKEA, men vi kände verkligen inte för det. Så vi gjorde det idag istället. Först läkaren för mig, ja igen... Denna gång för mina öron, bihålor och huvud.. Som värker VARJE dag, hela tiden. Och detta sen ca 2 veckor innan Novalie kom. Har ju varit hos läkaren innan, i Gråbo (som för övrigt toppar listan över världens sämsta vårdcentral!!) Men fick ingen hjälp, som vanligt där. Så har bytt till Lerum nu, och där fick jag idag hjälp. Nässpray, ja ni läste rätt, kanske inget konstigt för de flesta, men för mig är det skit jobbigt. Jag är bokstavligt talat rädd för nässpray!! Det gör ont, är obehagligt, smakar illa osv osv... Men det är bara att bita ihop! Smärtan ska bort! Jag orkar ju knappt prata emellan åt då ansiktet känns så tungt!

Efter läkaren åkte vi till ÖoB för lite "hushållshopping". Där inne började Novalie skrika.. Inget hjälpte.. Fick byta blöja i bilen och sen sitta där o amma. Då var det en gladare tjej :) Men liiite jobbigt för morsan nu för tiden, då Novalie ammar varannan timma! Jag hinner ju inte gör nåt där i mellan känns det som, plus att hon knappt sover på dagarna, bara jätte korta stunder. Hoppas på liiite ändring faktiskt. På tal om att sova, i natt sov hon verkligen! Hon åt vid 23, somnade mellan 00-00.30, sov sen till 5 tiden! Jag var chockad! Då åt hon o somnade sen igen, och vaknade vid ca 8.30, åt.. sen somnade hon igen... underbart! haha!

På IKEA blev det bara lite små shopping. Sängkläder till Novalie och tvättlappar, en nattlampa och en tvättkorg och lite annat små krafs. När vi kom hem och packade upp allt, trodde vi det saknades en del till tvättkorgen och det var inte förens alldeles nyss, som Mikael kom på hur man "fällde upp" den. haha.. Svårt det där ;)

Nej, nu är det färdigt skrivet, bjuder på ett underbart bildregn på våran vackra lilla tjej! :)

I sin specialdesignade body! :)

Nu ikväll :)

Glad liten skit härom morgonen :)


ÅHHHH vad jag älskar våran lilla tjej! Underbara lilla du! Mammas absolut favorit! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar