söndag 25 september 2011

Aldrig igen...

Jag har sen cirka 5-6 veckor tillbaka lagt av med mjölkprodukter, för Novalies skull. Hon fick jätte ont i magen en dag och då bestämde jag mig för att utesluta alla "vanliga" saker som kan ställa till det för henne, för magen alltså. Men sen ska man ju testa försiktigt för att se hur hon reagerar. Igår testade jag att göra en pastasås med matlagningsgrädde, jag tog lite sås! Efter maten ammade jag Novalie, hon somnade, sen 1 timma 20 min senare, vaknar hon o gnyr, efter nån minut gallskriker hon otröstligt ett bra tag! Hennes mage var spänd som en ballong och hennes tårar rann, mina med ska jag meddela! Efter att ha skrikit en stund, lagt en liten fis och ätit (från andra tutten), somnar hon och sover för natten... Kan det vara så att hon inte klarar av när jag äter mjölkprodukter? Kan hon ha reagerat så långt efter? Men är det inte konstigt att hon inte reagerade efter andra matningen?? Jag vågar iaf inte testa igen! Stackars våran lilla tjej!

Till något annat.. Våran helg. Den har varit för kort, men mysig! Mikael var iväg o spelade badminton med min pappa igår, då åkte jag och Novalie till mamma och tog en långpromenad med hundarna. Idag kom jag upp sent, la mig förvisso senare än vanligt. Sen har vi grejat hemma, suttit med räkningar, räknat på föräldrarledighetsdagar och jag försöker lära mig att virka (IGEN)! I veckan blir det "virkkurs" hos min mamma :)

Novalie har de senaste dagarna fått många fina presenter. "Giraff-Dinglis" av moster, Muminfilt och leksak av min farbror Hans med familj, skarf och overall av Morfar och två filtar av mig och Mikael :) TACK ALLA!
Jag älskar filtar och giraffer, och försöker smitta av mig av detta till våran dotter! Hehe...

För övrigt håller vi på att planera Novalies dop, som förhoppningsvis sker om en månad, eller lite till.

Stark i nacken!

´
Myser hos pappa :)

SÖTNOS!!

Hoppas eran helg varit bra! Nu Robert Gustavsson på 4:an, med resten av svenska folket ;)

Hejpåsig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar