fredag 9 september 2011

Lycka!!

Imorse fick jag sov morgon. Mikael tog Novalie efter matning och sen sov jag vidare till 11.30! Skönt! När jag kom ner satte jag mig vid Novalie och pratade med henne, det tog en liiten stund, men sen "hittade" hon mig med blicken och hon sken upp som en sol! Åhh lycka! GOA UNGE! Detta är första gången jag verkligen märkt att hon ler när hon ser mig. Våran fina älskade lilla tjej! <3
Som just nu ligger såhär i mitt knä...

Hon tokdäckade efter maten ;)

Igår var det ju dags för 2 månaders läkarkontroll på BVC. För första gången slapp vi stressa och vi kom i tid! Det ni! Ett enormt framsteg för en kvinna som mig. Hehe..
Novalie skötte sig som alltid, exemplariskt. Hon log, sprattla och pratade för fullt. Kissa ner mig, skötbordet, golv o lite till lyckades hon oxå med ;) Hon fick guldstjärna av doktorn! Finns inget att anmärka på, utan hon verkar frisk och kry. Bra reflexer, har börjat härma märkte han och hon är väldigt stark i nacken. :) Mamma's tjej! Växer gör hon med, på en vecka har hon vuxit 1 cm, och är nu 60,5 cm lång och väger 5546 g , ingen liten tjej inte. Men så länge hon växer och mår bra så! :) Hon fick även mycket beröm för sin fina huvudform och jag o Mikael för hur vi verkar vara som föräldrar. Sånt är alltid kul att höra!

Efter BVC åkte vi till Frölunda Torg för att lämna tillbaka ytterligare ett plagg på New Yorker som inte är "helt", det är mitt andra på en månad. Bra butik det där, eller inte... Fick även lämna tillbaka min "onepiece" på Gina tricot, det var hål i ryggen. Kul! Köpte mig en annan, med tjockare, mysigare och förhoppningsvis bättre kvalitet, på Stadium. Snyggare oxå. Hittade även mina vinterskor där, köpte dem inte, men förhoppningsvis finns de kvar när vi får pengar i slutet av månaden. SÅ snygga!

Väl hemma fikade vi, sen promenad bort till pappa och sa hej snabbt. Sen hade vi en ledsen tjej hela kvällen mer eller mindre. Bara grät/skrek och magen körde en massa. Stackars lilla! Så jobbigt i mitt hjärta när hon är så ledsen. Men efter lite bad, lite mat och lite mera skrik, lyckades jag till sist natta henne och hon sov läänge, nästan till 04.30!!

Hoppas ni får en fin dag. Vi ska bara njuta av Mikaels sista semesterdag, på måndag börjar vardagen igen. Detta med blandade känslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar