onsdag 18 maj 2011

Drömmar

I natt har jag drömt mycket och konstigt!

Dröm nummer 1: Drömde om att jag var i en gammal fabriks/resturang byggnad, tillsammans med en japansk familj. Ena tonårspojken där och även pappan var lite för negativt och stressigt inställda till saker, så jag sa till dom att rycka upp sig. Tonårspojken försvann för en stund och kom senare tillbaka. Då med en burk tabletter, han tog en näve och hällde i sig, han hade redan gjort detta en eller flera gånger tidigare. Familjen, främst hans syster blev jätte orolig och ledsen, jag likaså. Han blev snabbt sämre, han hade tagit en överdos... Jag ringde efter ambulans, som tog rätt lång tid på sig, tror de hade svårt att hitta, för det var som att den gatan vi var på hade tre olika adresser. I alla fall, precis när ambulanspersonalen anlände, dog pojken. Innan han dog såg jag verkligen hur dålig han var, hur han kräktes, krampade och hans pupiller var större än ögonen själva. En riktigt obehaglig och läskig dröm, som jag inte har någon som helst aning vad den kom ifrån. Ofta kan jag koppla ihop mina drömmar till något jag sett eller läst under dagen... Men inte nu.

Dröm nummer 2: Jag och Mikael skulle ut och resa. Vi satt och kollade på olika resmål, men bestämde oss för Grekland, då vi båda länge velat åka dit ihop. Grekland har ju som bekant många öar och städer, vi ville självklart åka till ett ställe med mycket sol, bad och vita stränder och god mat! Vi hittade en del intressant och en del konstiga städer/byar, en var bland annat mitt ute i ingemansland. På en udde i en sjö. Dit ville vi ju INTE! Vi hittade våran resa och bokade, snabbt därpå reste vi iväg. När planet väl landade, kändes som en evighet. Så hamnade vi på en enslig liten flygplats, planet var lastat med 12 vuxna och 6 barn. Vi fick gå en kort bit, till en lite färja, åhh nu ska vi säkert till en ö tänkte vi. Men icke, det var den jävla udden, mitt i en sjö! Du måste skämta tänkte jag, jag var ju helt säkert på att det INTE var den resan jag bokade. Men jag hade gjort det otänkbara, bokat fel. Det hade kanske underlättat om vi fått några resehandlingar, då hade vi kanske kunnat rädda situationen. Men vi checkade in, i ett rum som ser ut som vårat sovrum, utan lås på dörren och utan toa! Utanför fönstret klättrade folk/barn i alla tallar som fanns, ja för det var bara en enda stor tallskog!! Mikael försökte lösa det hela med kvinnan i receptionen, men nej, vi var fast här i en vecka!! Jag var förtvivlad! Poolen kunde vi "hyra" för 149 kronor. Men allt luktade TALL!!


Dröm nummer 3: Jag och mamma skulle på snabba ärenden. Mamma var sjuk, förkyld, och det var jag som fick hoppa in och ut ur bilen. Bad mamma att stanna vid en stor godisbutik, utan personal. Väl där inne började min syn att ge vika. Jag såg inte godissorterna(!), jag såg bara suddigt!! Det var andra där inne som var klara långt före mig. Jag kände mig stressad, då jag vet hur min mamma är med att vänta, hennes tålamod är lika med noll! Men jag var ju tvungen att ha rätt godis!! Slutade med att jag kom ut med två helt enorma påsar med godis då jag fick chansa på sorterna :p haha

Hahaha... Helt galna drömmar, de två första hemska på sitt sätt, men med noll sammanhang.

Drömde ännu mer än så här, inte konstigt att jag vaknade med huvudvärk kanske. Haha..

1 kommentar:

  1. Jag drömde också JÄTTE mycket det sista från typ vecka 31... Herregud.. man vaknar på morgonen och det känns som om man sprungit maraton ju...

    Hur mår du och hur känns det nu?? det närmar ju sig mer och mer.. LÄS INTE MIN FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSE, om du vill gå in med positiv anda om att inget krångel skall hända... KRAM

    SvaraRadera