torsdag 19 maj 2011

Mvc

Besöket på Mvc gick som vanligt bra. Sf mått på 32, blodtryck 120/70 och hjärtslag på 138 slag/min. Med detta tyckte min BM att allt såg exemplariskt ut. Jag börjar åka ner på "normalkurvan" igen, förra gången hoppade jag upp en bit, även fast det är helt normalt att göra det, men det ska ju inte fortsätta att stiga allt för mycket, och så var ju inte fallet nu, utan den går åt "rätt" håll om man säger så.

Mamma var med på mvc idag då Mikael glömt att boka in det och att ta ledigt på jobbet. Mamma var ju bara glad för det, hon fick ju följa med och lyssna på sitt barnbarns hjärtljud och känna "på" huvudet. Mamma blev rörd! Fast detta är inget hon erkänner, hehe ;)

Bäbis har lagt sig tillrätta och redan börjat fixera sig. Det ni, en duktig bäbis som vet vilket håll som är rätt ;) hehe... Fick då även förklarat för mig varför jag har vissa smärtor, bäbis kommer åt nerver i bäcknet. Sen har jag även haft rätt när jag misstänkt att bäbis fötter petar rätt upp i mellangärdet och höger lunga, som den mer eller mindre gjort de senaste 2 veckorna. Barnmorskan kunde tydligt känns två små fossingar peta upp där, och respons fick hon, hehe :)

Men allt var som det ska och barnmorskan berömde, som alltid faktiskt, min fina mage. Ja hon tycker den är jätte fin, då den lixom bara är en rund och fin kula :)! Det gör mig alltid lika glad och stolt att höra! Sen tycker hon även jag är bra som har en så positiv inställning till det mesta, trots att det har varit en rätt så jobbig graviditet. Jag gillar henne! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar