tisdag 24 maj 2011

Kväll

I morse var det dags för andra träffen med föräldrargruppen. Denna gången var vi ju delade, män och kvinnor var för sig, nästan hela tiden, sista 30 min satt vi alla och pratade igenom det som sagts. Vi kvinnor pratade mycket om tiden efter förlossningen, om hur ofantligt sexig och hurtig man är då... Eller inte! Barnmorskan svartmålade verkligen den första tiden hemma, det är väl bra att ta upp värsta tänkbara, men det måste vara någon balansgång och det fina med att bli förälder måste oxå tas upp. Det togs även upp detta med att ta emot besök efteråt och den förändringen som sker för oss som familj och par men även hos familj och vänner runt omkring, att dom faktiskt måste acceptera att man inte alltid orkar med besök eller känner sig jätte fräsch osv. Sen togs det såklart upp mycket mer... Trevligt även denna gång, men det är en väldigt blyg och tystlåten grupp, tur dom har mig där, tjötmajan själv ;)

Efter lite sömn när jag kom hem, bestämde jag mig för att hälsa på mor min, så vovvan och jag gick ut i stormen och tog bussen mot Olofstorp. Beställde 3 par byxor hos mamma, mamma är rar och betalar ett par, det är byxor jag kan ha både nu och sen, nästan som linnebyxor. Kan ju bara ha Mikaels byxor nu :p

När Mikael kom åkte vi till någon asiat/lageraffär vid Alelyckan, köpte små vårrullar, MUMS! Bara att fritera upp lite snabbt. Jätte billigt är det med :) Sen Orienthuset, i jakt på harissa, Tunisisk delikatess, så jäkla gott att ha i mat! Hittade dock bara i puré form. Men det duger lika bra. Middag idag blev kebab på Nobellgrillen, godaste kebaben i världen ;)

Åt nog den vidrigaste glassen idag, dum som jag är åt jag upp allt oxå(!!) Willy´s egna tiramisuglass.. Riktigt vidrig! Smakar bara likör eller rom eller vad det nu är smaksatt med.
Äcklad till max!

Just det, min stackars lilla vovva blev attackerad av mammas ena katt idag, de har rykt ihop förut, men nu var det verkligen helt oprovocerat . Leija gick runt och luktade på mattan när Fatzo (katten) helt plötsligt flög på Leija och rev henne i ögat så hon började blöda stackarn! Men det verkar vara okej med henne. Onödigt det där med bråk, oavsett om det är människor eller djur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar