lördag 7 maj 2011

Lång men mysig dag!

God afton alles!
Idag har det varit full rulle sen klockan 9 i morse. Vid 11 tiden åkte vi mot Alingsås, det blev inget kosläpp för det var fullbokat, vilket jag tycker låter löjligt, men så var det iaf. Så vi styrde bilen mot Alingsås direkt istället. Väl där strosade vi runt i affärena och köpte lite smått och gott till bäbisen :) Vi hittade ÄNTLIGEN en skötväska, som passade oss båda i smaken och som inte kostade skjortan. Det är egentligen inte en riktig skötväska, men den kommer nog passa utmärkt som det ändå! Sen tog vi en mysig fika på en uteservering, Alingsås har många mysiga cafeér! Like it a lot!

När vi var klara i Alingsås styrde vi bilen mot Partille, blomsterlandet och Allum en snabbis där jag köpte mig en klänning och tröja, lite små ångest över det (som alltid), köper nästan aldrig nåt till mig själv och nu behöver jag verkligen nya kläder, inget passar längre... Konstigt va? Lite mat inhandlades med... Sen snabbt hem, hämta vovvan och göra matlådor, hem till svärföräldrarna och en mysig fika i deras trädgård :) Fick lite fint av blivande farmorn och farfarn, ja till bäbis alltså, hon hade bla stickat en mysig kofta till den lilla/e :) Det tackar vi för!

Nu är vi äntligen hemma. Och jag har hunnit tvätta, plockat undan lite, planterat blommor och duschat. Vad kommer egentligen energin och orken ifrån? När jag vaknar på morgonen, finns det ingen ork och jag undrar hur jag ska orka med dagen. Men det går :) Fast jag får ofta sota för det på kvällarna.

Bäbis har oxå varit igång idag! Underbara lilla/e liv. Vi älskar dig och längtar efter dig! <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar