fredag 6 maj 2011

Thank God it's friday

Dagen har gått jätte fort... Pillat och pysslat med lite bäbis saker under dagen och pluggat. Sen kom syster med bihang på besök, innan vi skulle iväg o hjälpa pappa att flytta. Lagade en snabb middag, Tagitelle pasta, roccula, kyckling, fetaost, lök, vitlök och så lite tsatsiki till det... Super duper smaskigt! Var bara borta hos pappa någon timme, Mikael är dock fortfarande där, trots att jag vet att han vill vara hemma nu, hockeytime! Åhh ikväll får man se vilka bönder som ska vara med i årets säsong av Bonde söker fru, me like ;)

HELA dagen idag, mer eller mindre iaf, har min mage känts jätte ansträngd och obekväm, lixom som extrem träningsvärk/mjölksyra och jag vill helst av allt bara lyfta bort hela magen... Är det sammandragningar må tro? Om det är någon kunning som läser detta, snälla hjälp, vad kan det vara? Riktigt jobbigt faktiskt! Bäbis har även varit lite lugnare än vanligt idag, men när den väl kör igång ömmar det till... Hmm. Hoppas det går över.





Snurrigt inlägg, sorry for that!

2 kommentarer:

  1. Det som du beskriver, känner jag igen!!! En obekväm känsla som man vill skall försvinna.. det är så att livmodern börjar bli välfylld och då blir det som träningsvärk, växtvärk.. Det ömmar och känns obehagligt.. Inget farligt.. Melwin var också väldigt lugn i magen ett tag.. vilken vecka är du i nu? För dom rör sig mer än vad man tror, bara det att innan så har de haft såå mycket plats, nu är rörelserna långsammare och känns inte lika tydligt...

    Men känns det för jobbigt och kneppigt sååk hellre upp en gång för mycket en för lite.. Vi vafr uppe 3 ggr mellan v 30 och tills han kom, för att jag blev orolig...

    LYCKA TILL

    SvaraRadera
  2. Det är riktigt obekvämt, magen blir ju även super spänd... Och som sagt känns som jag genomlidit ett helvetes magpass :p obehagligt!jag är i vecka 31. Bäbis har tagit igen lite nu den sista halvtimman och stökat runt. Inte det som oroar mig, att den blir lite lugnare, är väl mest att jag vill att obehaget ska försvinna. Jobbigt värre! Sjukhuset vill jag heslt av allt undvika, framför allt nu kvällstid, vill INTE tillbringa en natt där.. Men vill det inte ge med sig så måste jag ju åka och kolla vad det är... tack Jessica

    SvaraRadera