torsdag 22 mars 2012

Barnvisor

Två helt underbara barnvisor.. Svängiga och lätta. Novalie och vi gillart när det svänger :)

KETCHUP SKA PRUTTA:
Ketchup ska prutta det tycker jag.
Ketchup som pruttar tycker jag är bra.
När ketchupen nästan är slut, så man nästan inget får ut
så pruttar den allra mest och det tycker jag är bäst.
När vi är i affärn så frågar vi där, ursäkta mig damen, men pruttar den här.
För: Ketchup ska prutta det tycker jag.
Ketchup som pruttar tycker jag är bra.
När ketchupen nästan är slut, så man nästan inget får ut
så pruttar den allra mest och det tycker jag är bäst.


BOCKARNA BRUSE
Lilla bocken Bruse trippa över trollebro Nu tar jag dig sa trollet
Vad svara bocken då? Nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig.
Ta du mellanbocken stor och fet och tjock en.

Mellanbocken Bruse trampa över trollebron. Nu tar jag dig sa trollet.Vad svara bocken då? Nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig. Ta du stora bocken, stor och fet och tjock en.

Stora bocken Bruse klampa över trollebro. Nu tar jag dig sa trollet. Vad svara bocken då? Rädd för di det är jag ej, kom du bara upp till mig, sa den stora bocken stor och fet och tjock en.

Stora bocken Bruse stånga trollet ner i ån och alla bockar bruse går trygga över bron.
Nu är denna visa slut, bockarna går ofta ut att i skogen beta,äta och bli feta.

Vi sjunger ofta och mycket för Novalie och hon älskar det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar