onsdag 12 oktober 2011

11 veckor

Idag blir våran lilla älskling hela 11 veckor!! Tiden bara rusar iväg, ja veckorna fullkomligt springer förbi! Men jag försöker njuta av varje liten sekund!

Idag åkte vi till mamma för att ta en lååång promenad med hundarna i det härliga vädret. Men det blev ingen lång promenad alls, då Novalie beslöt sig för att göra sig av med ett litet lass ;) Men men... Nöjd bäbis= nöjd mamma ;) Vi bjöds på middag hos mamma, som jag lagade förvisso. Gott blev det! Fläskfilégryta med ris och sallad.

Nu ikväll ringde ÄNTLIGEN min förlossningsbarnmorska! Jag sökte henne för 3-4 veckor sen, men hon ringde aldrig tillbaks. Så idag ringde jag åter igen förlossningen, och ja nu ikväll ringde Kajsa :) Åhh vad jag gillar henne! Hon hjälpte mig, oss, så bra och min förlossning blev jätte bra. Trots det lite jobbiga slutet. Men jag är verkligen helnöjd och lycklig!! MEN jag undrade lite om just slutet på förlossningen. Jag och Mikael fick förklarat en sak på BB om varför den slutade som den gjorde... Men i min förlossningsjournal står det något helt annat. Detta har sedan min efterkontroll stört mig, jag blev faktiskt lite ledsen till och med (jag vill inte ge några detaljer). MEN efter att ha pratat med Kajsa, som förstod varför jag ringde (det stod nämligen fel i journalen), kan jag åter igen njuta fullt ut av mina minnen från förlossningen och bara glädjas en massa! Hon var underbar, och jag kan ju bara hoppas hon jobbar vid nästa tillfälle... Det hoppades hon med! ;)

För övrigt suger min mage rööööv idag! AJAJ!

Novalie har varit lite små orolig nu på kvällen, hon vill lixom inte komma till ro helt... Men nu verkar det som hon gjort det. Hoppas iaf! Mammas UNDERBARA tjej!! Som varit en solstråle heeeela dagen! Lycka och massa kärlek!

Ska kanske virka liiiite innan läggdags..

SOVGOTTPÅSIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar