onsdag 26 oktober 2011

Tåday

Händelserik dag! Upp och hoppa strax innan 9. Var trött som jag vet inte vad! Novalie bestämde ju sig för att vakna till vid 3 i natt och somnade om ordentligt vid 4 igen. SNARK! Var väldigt skönt att vakna utan hund idag. Jag behövde lixom inte skynda ut med henne innan vi skulle iväg. Så tack mamma och Håkan! Mamma hämtade iaf upp mig och Novalie vid 12. Då bar det iväg till frisören. Klippte av ca 10 cm!! Jag som älskade att jag fått så långt hår, men så går det om man inte klipper sig på 8 månader, ja ni läste rätt. KATASTROF! Känns så skönt att fått klippt mig nu! Blev inget jätte avancerat. Frisören höll hela tiden på att tjöta om att det inte ska vara för uppklippt osv, för då blir det lite jobbigt att fixa och eftersom att jag är mamma vill man tydligen undvika det? Jaja, jag är nöjd iaf, men nästa gång går jag nog lite mer bananaz! ;) Tackar åter igen mamma och Håkan, de var så rara att de betalde min klippning! :) Slingor är även gjorda. Håret sitter kvar och jag tackar min syster för hjälpen! 
FÖRE


EFTER


No more hemsk utväxt! THANK YOOU!!

(bilderna gör dock inte håret nån rättvisa. Det är mkt snyggare irl!)


Efter frissan blev det lite ärenden inne i Solkatten. Apoteket, leksaksaffären och så köpte jag inpackning... Intressant va?! ;) Sen var det dags för BVC och Novalie skulle få sina första sprutor.
Jag tyckte det kändes skit jobbigt!! Mamma satt och pratade med Novalie och höll en leksak.. Vid första sprutan sa hon inte ett knyst och rörde inte en min. Vid andra var hon först glad, men när det sprutades in... Mitt lilla hjärta! Hon grät hjärtskärande! Och JAG grät! Fy faaan vad hemskt det är att inte kunna hjälpa henne, eller att ta smärtan ifrån henne. Även fast det går över fort! Nu är det iaf gjort och Novalie har varit sig själv efter det :) Som väl är!
Fick även förklarat för mig att Novalie är väldigt tidig i utvecklingen. Duktig tjej, stolt mamma :) Och att hon är alldeles perfekt, men det visste jag ju innan ;)
Hon väger nu 6455 g och är 66,5 cm lång! Min långa fina tjej. Fotomodell ;)
Jag frågade även om mjölkprodukter. Det är fritt fram att äta, men jag ska börja försiktigt igen. Hon hade reagerat annars.

Efter BVC stannade vi bara snabbt för att köpa hundmat och sen åkte vi hem till mamma. Där jag lagade mat och fixade det sista på mitt hår. SÅ skönt att känna sig fräsch nånstans ;)



Våran goa trollunge imorse!
Glada, goa onge!
Vad jag älskar dig!

En toppen dag, med min underbara familj, go viktnedgång och snygg frilla!
TACK för alla härliga kommentarer idag! Så kul! :)

NATTIPÅSIG!

1 kommentar:

  1. Aysha såg bilderna och frågade vem det var, jag svarade att det var Novalie och då säger hon, "Jag träffa Novalie förut. Novalie, Novalie, Novalie..." Hon tyckte det var jätte kul att säga och var så stolt att hon lyckades! :) Jätte gulligt!

    SvaraRadera