torsdag 6 oktober 2011

Morsning!

Idag startade vi "tidigt" här hemma. Vid 10.30 var vi uppe, alltså gått upp från sängen!! Normalt sett sover vi då, eller ligger och myser. Detta innebär iaf att vi hunnit äta frulle, bokat doptid och gått en promenad med vovvan. Nu sitter jag och kollar "hem till gården" och lillan ligger i vagnen.

Jag längtar mycket efter min läkartid den 17 oktober kan jag meddela! Är så trött på att ha konstant värk i kroppen! När den dagen kommer, lär jag dock vara galet nervös. Jag avskyr att gå till läkaren. Men det är ett nödvändigt ont och jag vill ha svar!

Jag vill oxå nämna en sak.. Jag är öppen om mycket i min blogg, framför allt om hur det är att vara mamma. För det är inte alltid guld och gröna skogar, trots att MÅNGA målar upp det så. Jag är ny på att vara morsa.. Jag och mitt barn håller på att lära känna varandra. Det är en STOR omställning för oss båda. Novalie är för det mesta en galet glad onge! Men i perioder är hon riktigt gnällig och då är det tufft emellan åt. Men det hör till! Och trots gnäll är detta med att vara mamma, det absolut häftigaste och mest underbara jag varit med om! Det är nu livet verkligen börjar och tar fart.. Jag lever inte längre bara för mig själv.. och det mina vänner är häftigt!
Jag vill inte att det jag skriver nu ska missuppfattas, för jag menar verkligen inget illa med det. Jag är väldigt tacksam och öppen för folks tankar och tips. De tas emot med öppna armar! Sen att jag kanske gör på mitt egna lilla vis med dessa tips, är enligt mig bara bra :)

Sen har jag försått att det inte alltid går att kommentera i bloggen? Haha, inte för att ni kan svara på det, om det nu inte går att kommentera. Men ni ska iaf veta att jag blir väldigt glad för kommentarer! Och varje dag när jag kollar statistiken över hur många som läst, blir jag bara SÅ glad. TACK och HEJJA ER!!

PUSSENPÅSIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar