onsdag 5 oktober 2011

Gnäll och trött morsa!

De senaste dagarna har det inte varit mycket som passat lilla damen här hemma. Gnäll om vartannat. Hon kan ligga o sova, vakna o vara ledsen, testar med lite mat (om det är läge för det), hon äter lite, sen skrik, testar att lägga henne igen och hon toksomnar... Där i mellan blir jag en frustrerad morsa, som inte förstår varför hon envetnas med inte att sova... Men men. Det går nog över det med. :)

Känns lite som en tråkig dag idag oavsett.. Eller jag går runt o är lite små irriterad hela tiden känner jag. Hunden har spytt och jag hann precis få ut henne, hon spydde på altanen, det ligger kvar btw, för jag har inte haft ork eller tid att ta bort det. Hunden luktar mycket hund! Måste duschas, det hinns inte med på dagarna, får fixas någon kväll när tid finnes och vi är två hemma, hunden måste vara med HELA tiden, vilket t.ex betyder att när jag o Novalie myser i soffan så ska hon typ sitta i mitt knä med och t.ex tvätta  sig och det luktar FAN när hon gör det! (jag vill inte ha hunden i soffan eller sängen, men det vill Mikael. Sängen händer dock inte så ofta, men soffan är varje dag) Usch vad jag klagar på hunden idag då... Men jag älskar henne! MEN med ett gnälligt barn och en trött morsa, blir det ibland liiiite to much! Sen att det finns sjuttielvamiljoner saker jag vill hinna göra med, men att det sen aldrig blir så, är oxå trist! Ja, varje dag kan ju inte vara en "glamday"..

Hoppas på bättre tider, typ idag ;)

Jag längtar iaf en himla massa till på lördag, för då ska vi till Falkenberg och hälsa på lille Max, ja och Caroline och Tobbe såklart ;)

TJILLEVIPPENPÅSIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar