tisdag 25 oktober 2011

Långsamt

Ja idag går tiden vansinnigt långsamt! Jag väntar på att Mikael ska komma hem så vi kan åka till mamma och äta middag. Vi behöver egentligen ta en sväng om till apoteket och "Lerums häst och hund" för att hämta ut medicin till mig och köpa mat till Leija. Får se hur vi gör sen när min mamma ringer... Hon kanske är en raring och kör mig till de ställena innan?! Natten har varit jobbig och obekväm. Novalie har sovit hela natten, med matpauser så klart, jag trodde inte hon skulle göra det, för hon sov mest hela dagen igår. Men hon har små gnytt till och från hela natten och varit extra snuttig... Jag har även legat sjukt obekvämt! Men så kan det vara ibland.

Imorgon ska jag till frisören, ÄNTLIGEN! Jag har velat fram och tillbaka om jag ska slinga håret eller inte, det behövs dock! Men det är en pengafråga, inte direkt billigt hos frissan! Klipp kostar 300 kr och med slingor ca 1500! Billigt det där :p Jag bestämde mig för att bara klippa mig, så får jag fundera på hur vi gör med slingor ;) Veligamorsan, that's me! Men det är ju snart dop och jul och gud vet vad...
Ullared ska vi lyckas klämma in oxå.. Hmm... jaja... magsår och allt vad det är kommer la som ett brev på posten en vacker dag ;P

Just nu är Novalie på väg att knoppa in i babysittern... Men hon tar efter sin morsa och velar! Bra söt är hon iaf! Älskade strumpan!

Åhh glömde nästan. Imorgon är det dags för Novalies första vaccination. Jag kommer ha med min mamma som stöd, för mig ;) Jag ska även passa på att fråga lite om amningen. Får icke glömmas! VIKTIGT!!

Nej nu ska jag virka lite till. Har nu 28 rutor tror jag och jag har nu räknat ut hur många jag behöver totalt. 60 st! Jag längtar som fan tills denna filt är klar! Jag vill göra en till, fast med ett helt annat garn. Det garnet jag har nu är skit!

Har även gått över "10.000 besökare strecket". Kul som fan! Men trist med så få kommentarer! Jag bits inte och det tycks fungera att kommentera!

Nu är jag färdig med min novell. Eller nej en sak till.. Vad är det med frisörer förresten? Otrevliga och så INTE serviceminded! Förbannad blir jag!

HEJPÅSIG!

3 kommentarer:

  1. Vilket garn använder du? Jag använder tilda från garnbutiken i lerum. Men vet inte om jag tycker det blir bra med det.

    SvaraRadera
  2. Nej, det är inte direkt billigt att färga håret. Jag hoppade över det vid dagens frisörbesök, känner mig också lite snål inför jul och allt.

    SvaraRadera
  3. Förlåt! Lovar att varna nästa gång jag skriver nått sånt.. =) haha... Drömt mardrömmar om spöken inatt.. tok jobbigt! =) Kram // Malin

    SvaraRadera