fredag 7 oktober 2011

Bullar!

Bullbaket är nu avslutat och det är sjukt varmt här hemma, men det doftar ljuvligt!! ca 55 st blev det... 15 vaniljbullar och resten kanel. MUMS!! Gjorde en dubbelsats först, men vi tyckte inte den jäste ordentligt (jag vet att det tar längre tid med dubbelsats), så vi gjorde en till, ny, dubbelsats för att vara på den säkra sidan... Men nu visade det sig att BÅDA degarna jäste finfint. Så det blev MÅNGA och STORA bullar! :D


Vi var ju iväg förut, till klädkällaren och Ica... Hittade inget garn på klädkällaren heller.  Att det ska vara så svårt att få tag i mörkt/starkt rosa, lite tunnare garn!! I veckan har jag bett mor min köra mig till lite garnbutiker! Men fick köpt två grejer till Novalie... 


Strumpbyxor och en pyjamas. Hon har nämligen, på bara 2-3 dagar känns det som, vuxit ur hälften av sina pyjamasar. Strumpbyxorna är med samma apa som hon har på sina nya strumpor hon fick av mormor och "EM" förra veckan :)

Nu har jag provsmakat en kanelbulle och låt mig säga såhär, fluffig, söt, kanelig o heeelt lovely!

Imon blire Falkenberg!

TJIPPPÅSIG!

1 kommentar:

  1. Jag vill också har bullar men usch vad jag hatar att baka dem! Jag tröttnar alltid medan dem jäser!

    SvaraRadera