söndag 30 oktober 2011

Helgen!

Har knappt haft tid att andas i helgen. Därav jag inte bloggat så flitigt.

Igår var vi hemma hos min mamma. Mikael hade bestämt "fotbollssdejt" med min mammas man.. Två matcher skulle de se ihop (minst). Jag lagade middag och Novalie sov mest hela tiden. Planen var att vi skulle göra hand och fotavtryck  av Novalie. Men det får bli en annan dag :)

Idag har det städats här hemma. Från golv till tak...Dammtorkat, dammsugit, torkat golv, tvättat and so on! Någonstans där i mellan hann vi med ett besök. Novalies farmor, farfar, farbror och hans flickvän kom förbi på fika. Trevligt, men jag kände mig lite stressad. Jag kände inte för att städa hela dagen.. Men så blev det iaf. Men men.. Nu är det iaf rent och snyggt här hemma igen :) Det vi hade. kunde inte längre kallas dammråttor snarare dammtroll ;) Nu ska bara tvätten vikas och blommorna duschas, men det tar jag en annan dag.

Nu är vi alla nyduschade och jag längtar efter sängen. Finns nästan inget skönare än att vara nyduschad och krypa ner i rena lakan :)

Nu ska jag fortsätta med att kolla på Criminal Minds. Vi har lånat säsong 1,2,3  av min systers pojkvän. Jag lär lida av stora sömnsvårigheter den närmaste tiden ;)

HOPPAS NI HAFT EN FIN HELG!
Det har jag!

3 kommentarer:

  1. Du får gärna komma hit och fortsätta städa!
    Detta huset förfaller när Kristian jobbar och jag ska ta hand om barnen och hemmet.

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer massa konstigt efter den serien, men ack så bra den är! Älskar Reid :)

    SvaraRadera
  3. Syster: Dr.Reid is da man! ;) Det är väl tur i oturen att jag vaknar många gånger på nätterna ;)

    SvaraRadera