måndag 3 oktober 2011

Mjölk

Jag har trotts Novalies reaktion sist, testat lite smått med mjölkprodukter. Jag äter nu mera smör på mackan igen, mjölk i flingor och gröt. Plus att jag testat min favorit yoghurt, mjölkkola. Och hon tycks INTE reagera... Så det är troligen inte det som ger henne magknip.. Men jag vågar inte testa stora mängder. Men jag har hört med min farbror, som kan sånt här med mjölkprodukter, och mjölkproteinen i de olika produkterna är den samma. Alltså, det är inte olika typer av mjölkproteiner.

Jag ska iaf ta upp detta på BVC nästa gång, eftersom jag inte hittar något vettigt svar på hur mycket som går över i modersmjölken eller hur fort det går, hur snabbt Novalie (bebisar) kan reagera på det jag ätit osv... Men om det nu inte är mjölkprodukterna som ger henne magknip, blir jag VÄLDIGT lycklig!

Det är bara det att jag uteslöt ALLT tänkbart när Novalie fick magknip, EN gång... Inte så smart. Jag skulle istället ha tänkt på vad jag åt just den dagen. Det hade gjort det hela betydligt lättare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar