onsdag 21 december 2011

Födelsedagsmiddag

Idag har vi inte gjort många knop. Novalie somnade strax efter 02.30 i natt och jag vid 4.. Mindre kul! Så idag har vi båda varit sega. Mikael slutade tidigare idag, mysigt!

Jag bad honom handla lite grejer på vägen hem så jag kunde baka. Tänkte försöka mig på chokladkola och mintkakor. Det blev ett försök till mintkakor iaf.. När jag hittade recpetet så tänkte jag "shiit va lätt".. Men helvetii vad svårt det var! Smeten "smälte" typ vid minsta värme, så att knåda till degen och forma kakorna var lite av en kladdig katastrof! När de hade fått någorlunda form skulle de doppas i smält choklad. HAHAHA säger jag bara! Om de smälte vid kroppsvärme kan ni ju bara tänka er hur det blev när jag doppade dom i chokladen. Hahaha! Katastrof! Efter mycket om o men, ställde in smeten i kylen en stund, så lyckades jag forma kakorna lite iaf. Penslade sedan på chokladen och ja.. Inser då att jag velat ha mer mintsmak. Älskar mintchoklad! De blev väl inte så himlans jätte lyckade, men helt okej... Någon som har förslag på hur man gör det bra?

Imorgon blir det chokladkola, med krossad polkagris. Det mina vänner blir oxå ett äventyr ;) haha. Jag ÄLSKAR att baka! Men när det är helt nya grejer är det alltid lite extra spännande ;)

Efter bakandet idag, så gick vi hem till min pappa och lillebror för att äta middag. Bjöds på smaskig grillad kyckling och råstekt potatis o beasås. Mumsmums! Vi spelade även lite "Kalaha", det var länge sen! Men lika kul idag som när jag var liten :) Det var mysigt att vara samlade allihop  Grattis igen till min fina lillebror

Imorgon åker jag och Novalie troligtvis hem till min mamma en sväng. Vi behöver komma utanför väggarna lite.

Nu blir det kvällsmat och en dusch. Behöver piggna till lite, men förhoppningsvis och troligtvis blir det inte en sån sen natt idag.

GOODNAJTSLIIPTAJT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar