söndag 11 december 2011

Home sweet home ♥

Nu är vi hemma igen.. Vi har varit hemma hos min mamma hela helgen. Mikael har varit i Kiel med jobbet, så jag och Novalie bestämde oss för att ta en myshelg hos min mor och hennes gubbe ;) Men nu är det bra skönt att ha hela lilla familjen samlad igen! Det är nyttigt att vara ifrån varandra, det är skönt att få sakna den man älskar!

När vi kom hem idag var det ca 12 plusgrader inne.. NOT so HOT! Fy fan va kallt! Varmvattenberedaren hade stängt av sig! Jävlaskitsak! Elementen var ISKALLA!! Har haft tänt 30-40 ljus här hemma för att få upp värmen snabbt igen.. Mys! Mysigare är att jag och Novalie legat o myst i soffan under filtar :) Tror det tagit på damens krafter att inte varit hemma på 2 dagar. Då hon har sovit mer eller mindre hela tiden sen vi kom hem.

Våran helg har iaf varit mysig. Vi har bakat pepparkakor, spelat spel och ätit massa gottigheter :) Jag och Novalie promenerade även upp till mitt gamla stall för att säga hej. Oj så mycket hästar dom har nu och så dom bygger om :) Sög bra mycket i "hästtarmen" kan jag lova.. Så nu efter jul blir det till att köpa ny hjälm.. Min är spårlöst försvunnen då jag hoppat mellan två olika stall en tid innan jag blev gravid. Jag längtar mycket efter att sitta upp i sadeln igen! Ridit har jag ju gjort sen jag var 4 år.. Det är en del av mig, men trots det känns det som att jag aldrig ridit typ.. Haha, det är bara lite mer än ett år sen nu, men det känns sm mer. Men den kvinnliga ägaren (haha) i stallet visade mig alla nya hästar och sa emellanåt "den här hästen Therese, det är din typ." "Den här passar du perfekt ihop med" and so on! Så nu längtar jag lite extra tills jag sitter upp i sadeln igen ;)

Idag har åkte jag och mamma en sväng till Allum, utan Novalie(!!) Vad jobbigt det kändes! Var borta lite mer än en timma bara, men det kändes helskumt! Men hon hade det så bra med sin pappa!
Han åkte upp till Bergumshallen för att kolla in min extra bror när han spelade innebandymatch. Och när vi kom dit sov Novalie som en stock i selen ;) För övrigt solklar vinst för bergums pojkarna ;)
Efter det åkte vi hem, köpte pizza på vägen hem och sen har vi bara slappat. Jag ska snart in och duscha, hoppas vi har varmvatten nu bara.

Imon är det måndag och ny vecka.. Jag har inte ett skit planerat! Så jag får helt enkelt se vad veckan har att erbjuda. En mille eller två kanske? Så vi kan flytta härifrån?! ;)

Hoppas ni haft en fin helg :) Det har vi och så här fin var iaf jag igår när vi spelade spel.. Där jag fullkomligt utklassade alla ;)



KRAMIS!

1 kommentar:

  1. Hjärtat, det var jätte mysigt att ha er här i helgen! Men du utklassade inte oss andra i spelet, gjorde samma sak nu som i gjorde när du var liten- vi lät dig vinna! Allt för familje friden vet du! ;) Älskar dig, pyzz mammsi

    SvaraRadera