söndag 25 december 2011

Julafton

Ja igår var det ju julafton som alla vet. Den blev inte som planerat för våran del. Först var vi ju hemma hos min pappa och åt julfrukost.. Sen var  planen att vi skulle vara hos oss med min mamma med familj och Mikaels familj. Men Mikaels mamma ringde på morgonen o berättade att hon var magsjuk. Och för att inte riskera att bli smittade på någotvis så beslöt vi att skjuta upp julen med dom. Så vi tillbringade eftermiddagen/kvällen hos min mamma istället. Lite synd på all mat som köpts o gjorts, men så kan det bli ibland.

Julafton var iaf väldigt trevlig o mysig! Kanongod o mysig frukost hos min pappa o sen god mat, Tomte o spel hos min mamma :) Novalie såg ut att trivas hos Tomten iaf.. Goa unge!

Vi fick massa fina saker. Strykjärn, handdukar, kakfat mm. Jag fick bland annat: Ett mobilskal, massa fina tröjor, kokbok, fjäderextentions, böcker, mössa mm mm :) Jag är jätte nöjd! Novalie fick MÄNGDER av leksaker och kläder! Och en berlock av moster till sitt "berlockarmband" och en hoppgunga av morfar (som hon älskar)
Bortskämd liten skit Men det är så det ska va ;)

Lite av mina kläder måste dock bytas då jag bland annat har lite för stora tuttar och förstort huvud.. haha ;)

Här kommer lite bilder från gårdagen

Öppnar julklappar med pappa

Mor och dotter

Mina älsklingar

Novalie med Tomten


Lite lagom med julklappar ;)

Leker med moster

Jag hade verkligen en kanontoppenmys-dag igår! Med hela min fina familj!

Natten till idag vara dock HEMSK! När jag la mig hade jag yrsel, men somnade fort... Sen strax efter 5 vaknade jag och hade sinnessjukt ont i magen och mådde så illa att jag skakade! FY fan säger jag bara. Och självklart med perfekt tajming vaknar Novalie o vill ha mat.. Det blev lite krångel och Mikael fick ta henne och jag lyckades efter ca 1,5 timme slappna av o somna om. Tror det var lite för mycket gottigheter igår och många spänningar som släppte. Är ju lite av en oroligstressmorsa ;)

Idag har vi inte gjort mycket alls.. Jag känner mig halvkass fortfarande och Novalie har sovit mest hela dagen. Hon är lite små hostig med. Våran fina UNDERBARA lilla skatt!
Planen idag var egentligen att vi skulle hem till min mamma o spela spel och äta rester. Men istället myser vi hemma :)

Jag är en galet lycklig kvinna!

GOD FORTSÄTTNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar