fredag 2 december 2011

Jomensåattääää

Här sitter jag och bakom mig ligger en galet pigg bebis. Planen  var att jag skulle få lägga mig "tidigt" och Mikael skulle ta Novalie. Men riktigt så blev det inte. Novalie somnade strax innan 22 och sov i nästan 2 timmar, 15 minuter efter det att jag har lagt mig kommer Mikael upp med henne, då har hon somnat om... Men vaknar så fort hon andas in luften på övervåningen typ :p O jaa här sitter vi nu.. Mikael snarkar som sju fulla sjömänn. Jag hade gärna gjort honom sällskap, bortsett från att jag inte snarkar ;)

Jag börjar faktiskt tycka att våran dotters nya sovrutiner är sjukt jobbiga! I vissa stunder vill jag bara sätta mig ner o gråta. Hon "luras" ju med som nu ikväll, somna och sova länge... Men sen vaknar hon och är kalaspigg och har inga planer i hela världen på att sova. Varför undrar ju en annan mamma ;) Hon sover till o med mindre på dagarna än vad hon brukar göra. Är hon i någon jätte utveckling nu tro? Hon har iaf börjat med massa nyheter här hemma, som förvisso är heelt underbart! Ni får verkligen inte misstolka mig, jag älskar att vara mamma och hemma med Novalie. Men i vissa stunder är det sjukt jobbigt och man önskar inget hellre än lite mer sömn och avlastning. Vi har ett väldigt snällt barn, som inte gör mycket väsen av sig, hon vill mest vara med och ligga o snacka :)


Min galet fina bebbo just i detta nu


Och jag, den piggaste morsan i stan ;)


GOEDENACHT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar