torsdag 8 december 2011

Lovely Gekås ♥

Dagen igår var lång(!)(precis som detta inlägget) Men alldeles perfekt! Vi vaknade vid 10, tog det lilla lugna och åkte vid 13, då det var dags för Novalie att sova lunch. Vi var framme vid 14.30 snåret.. Parkeringen närmast ingången var full.. Men det var bara där det var fullt, ovanligt.

Mikael var ju med, likaså min mor o syster. Mikael var ju med i syftet att ha hand om Novalie, så jag kunde shoppa loss ;) Planen var ju att undvika att ha Novalie i varuhuset, med tanke på hur mycket folk det är och lite så. MEN när vi kommer in i varuhuset är det typ bara vi där, haha.. Kändes typ så. Så Mikael och Novalie hängde på shopping-galna morsan ;) Novalie bokstavligen hände på mig, av ca 5 timmar där (som för övrigt är det längsta vi nånsin varit där) hängde hon på mig i 3, i världens grymmaste sele! (älskar den!) Hon sov nästan hela tiden och gnällde inte en enda gång på hela dagen! Mammas duktiga tjej! Jag var/är hur stolt som helst  

Vi hann även med en fika med våra underbara vänner Caroline och Tobbe o lille Max Min mamma och syster gjorde oxå sällskap o det var riktigt mysigt.. Som alltid! :)

Vi blev allt fattigare igår, men vi hade varit duktiga o sparat pengar... Men oj så mycket saker vi fick!
Till Novalie köpte vi bland annat:
4 par byxor
2 Pyjamasar
1 par strumpebyxor
5 bodys
1 långarmad t-shirt
2 tunikor
1 klänning
2 dregglisar
Tomteklänning
1 tjocktröja
Åkpåse

och MYCKET mer!! Vi köpte alla tröjor/bodys i storlek 74. Hon har 62/68 idag, men de såg inte så stora ut när jag höll upp dem i butiken, plus att det är bättre att köpa lite större tycker jag.. Men shit maj gadd vad stora de var när jag mätte mot Novalie, detta märkte jag ju hemma såklart. Men hon växer i det, och fort går det med ;P Sen köpte vi massa julklappar och annat mindre roligt men nödvändigt till hemmet.

Lite pics på Novalies kläder... Och hallen som var ett mindre kaos igår :)





Jag är iaf sjukt nöjd med gårdagen! Vi fick mycket fint för pengarna och det var helt underbart att inte behöva trängas inne i varuhuset. På barnavdelningen, där det brukar vara kaos, var jag och Mikael typ helt ensamma :) Man kunde verkligen strosa runt i lugn och ro! Happyhappy morsa! Sen att jag fick lite av en extra heldag med min lilla familj försämrade ju inte det hela

HAPPYHUGS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar