måndag 26 december 2011

Smakportion

Idag fick Novalie testa sin första smakportion. Vi har inte kännt att vi behövt ha bråttom med det och så är det med det. Men nu kändes det som att Novalie verkligen var mogen för att testa. Det blev mosad potatis. Hon visade stort intresse och log och gapade mest hela tiden. Goa, duktiga onge! En "annorlunda" grimars blev det, men det var allt. Får se hur det är nästa gång :)




Våran fina gottegris

Ursäkta röran i bakgrunden.. Jag höll på att laga supersmaskig mat. Kokt torsk med potatis och äggsås. Mumsmums!

Idag har vi även varit o kollat på spisfläkt, kamera o en gåstol. Vi kom inte hem med nåt utav det... Mindre kul kan jag ärligt erkänna. Vi har fått pengar av Mikaels föräldrar till en ny fläkt, men det är svårt att hitta en som passar alla faktorer o krav. Vi letar på!
Jag har iaf beställt hem en gåstol till Novalie :) Så nåt blev ju köpt på sätt o vis.

Det har kännts rätt mycket som en skitdag idag.. Först glömde jag påsen med de saker vi skulle byta, sen att vi inte hittade nåt av det vi sökte och sen på hemvägen hamnar vi i kö till två trafikolyckor... jippeey!

Jag vill VÄLDIGT gärna in och kolla mellandagsrean.. Men alla mina "taxichufförer" jobbar i veckan! Vilket suger! Så nu funderar jag ut nya möjligheter, hehe :)

Jag hoppas att våran lilla tjej somnar snart, men det kommer nog inte bli för natten tyvärr!! Men jag vill spela lite Sims 3 djurliv(fick det i julklapp), lite små nördigt jag vet.. Men har alltid haft en svaghet för Sims ;)

Imorgon blir våran skatt 5 månader (galet) och det är kontroll på BVC och vaccination, hoppas hon klarar sig från biverkningar denna gången med!

Nää vet ni vad.. dags att byta blöja.. Någon har lämnat ett paket till morsan ;)

GODNATTENALLA!


1 kommentar: