fredag 18 november 2011

Cheesey

Idag tog lillstrump verkligen en lång sovmorgon! Klockan 12 vaknade hon! Någon var trött efter sina små utbrott igår kväll ;)

Idag åkte vi o veckohandla (o lite till) på väg hem pratade jag med min mamma som undrade om vi inte kunde vara så rara att åka till Blå Stjärnan och hämta en av katterna, då hon skulle till jobbet. Han hade hamnat i slagsmål igår, så hans högra öga var illa däran och behövde opereras. Blå Stjärnan hade ringt till mamma och sagt typ "hej du får komma och hämta din katt nu" Varpå mamma svarade att det kunde hon inte alls. Och det ena med det tredje. Vetrinären som ringde var tydligen vansinnigt otrevlig och sa att mamma skulle hämta katten senast klockan 17, dom ringde mamma klockan 16. För jäkla illa om ni frågar mig! (och om ni visste hela historien) Sagt och gjort iaf, vi åkte o hämtade katten. 50 MINUTER tog det att hämta honom, 50!! GALET! Det tog 2 minuter inne med djursköterskan, men 50 minuter, kom igen! Stackarn, katten, riskerar nu att bli blind på sitt högra öga. Det är i så fall tredje katten i familjen som blir blind... På HÖGER öga! Haha!! Han har nu 4 olika mediciner, kul! Stackarn! !(Mammas katter är de enda katterna jag gillar btw! ;) )


Köpte en godisjulkalender till vovvan

På hemvägen stannade vi och köpte kinamat på Yan King :) Tack för maten Mamma och Håkan ;)

Ja så våran veckohandling, som tog ca 40 minuter, tog i slutändan ca 4 timmar ;) hehe. Så kan det gå på en fredags eftermiddag!


Handlat till mama ;)

Nu ikväll har jag bakat :D Ljuskladdkaka med ballerina kladdkaka i och en hallon cheesecake (frusen) Så himlans gott! Vi ska ju ha en massa gäster i helgen. Imon kommer "prälle prästen"  hit och vi ska prata om dopet. Sen kommer Sanna, Peter och lille Mio. Och på söndag kommer svärföräldarna :)


Kladdkakan



Cheesecake
(inte helt färdig, men jag kunde inte vänta längre)

Just det!! Förut satt Mikael och sjöng med Novalie, då fick hon sin första skrattattack! Jag blev helt tårögd av lycka! Underbara, älskade bebbo vad jag älskar dig!

Hoppas eran fredag varit bra! Nu ska jag fortsätta kolla på min man som dansar så fint för mig haha. Sen blir det nog bingen.

NATTI PEEPS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar