torsdag 10 november 2011

Dödsångest!

I natt drömde jag så fruktansvärt hemskt!

Det började med att Mikaels mamma ringde och frågade om vi visste varför det körde runt en minibuss utanför dom. Det hade pågått en massa oroligheter i deras område. Och Mikaels mamma var orolig att hon inte skulle hinna fly, i fall de kom efter henne. Sen var jag och Mikael på fest, men efter en stund var vi tvugna att fly därifrån. Vi gick genom ett parkeringshus, där det var lite folk men de som var där gömde sig nästan och flydde i riktig rädsla. De fanns även ett gäng med personer som gick lungt i genom p-huset. Men stirrade kallt på oss övriga. Även bilister körde ut i panik. När vi sen var ute ut p-huset var vi på Korsvägen (i Göteborg). Även där var det väldigt få människor men de fanns två killar och den ena stirrade på mig och log kallt, rätt igenom mig. Så jag rös. Detta gjorde han två gånger. Efter lite annat var jag och Mikael hemma igen och låg o sov. Då jag helt plötsligt vaknar av att jag känner ett jätte tryck över min bröstkorg, jag ligger på rygg. Jag hade jätte svårt att få luft och jag kunde inte röra mig. Jag känner sen hur det är kallt på min haka och det blåser kallt på den, blåsten dras sakta bakåt och jag kollar ner. Då är där en man (ser ut som mannen från Saw filmerna), han håller upp ett finger framför sina läppar, kollar kallt på mig och säger "schhh". Jag kämpar så  mycket jag kan med att väcka Mikael och få hjälp. Men jag får ingen luft och kan bara få fram små korta viskningar.. Jag kämpar och försöker sträcka mig efter honom, men det finns ingen kraft. Han vaknar inte och jag känner hur paniken stiger. JAG KOMMER DÖ! Nånstans där vaknar jag i PANIK!! Då ligger vi exakt likadant i sängen som vi gjorde i min dröm! Jag känner fortfarande trycket över bröstet och strax där efter vaknar Mikael och jag inser först efter en stund att jag verkligen är vaken och att jag bara drömt.

Jag känner fortfarande hur jag får ett tryck, svårt att andas och ångest!
Mikael sa att jag pratade i sömnen. Detta är inte vanligt. Jag somnade om ordentligt först vid 8, vaknade vid 6. Sjukt jävla jobbigt hemsk dröm! Det kändes verkligen som att någon var inne i vårat sovrum! FY! Jag är typ rädd för att somna ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar