söndag 6 november 2011

Mycket känslor

Kan ju börja med att säga... UNDERBAR NATT!! Lycklig och utsövd mamma! :)

Idag kom vi äntligen iväg till Backa plan :) Och Eriksberg. Vi fick kollat upp en sak med dock ,något okunnig personal på Storken. Den manliga expediten , satt och "lekte" i den vuxna babysittern när vi kom in.. Sen stod han o lekte med en boll och pratade med sig själv, hmm??? Tills sist frågade han om vi behövde hjälp. Varav jag svarade "Asså, du jobbar här? Det trodde jag inte". Han hjälpte oss något osäkert, med den eventuella bärselen vi ska köpa, Ergo Baby. Han tyckte det såg ut som att Novalie satt rätt i den, men han är ju ingen expert sa han, jo man tackar. Så han störde sin kollega då jag bad om ett till uttalande. Hon var mycket bättre! Hon tyckte det såg ut som att hon satt rätt. Som en groda ;)

Efter det åkte vi till före detta "Nids4Kids", numera Barnens Hus. De är oftast lite billigare än typ Babyproffsen. Vi köpte Brios "vyssan lull", vaggklossar till Novalies säng. Nya rutiner ska införas. De tycks funka KANON! Novalie somnade idag i sin säng för första gången. Och det tog bara ca 5 minuter! Jag var så glad, lycklig och stolt! Hon sov iaf i ca 40 minuter. Det är stort för mig!

Ikväll har vi även testat flaska, med ersättning. Nej jag ska INTE sluta amma. Vi testar av skäl jag helst håller privat. Det kanske nu tycker låter konstigt, men så är det med det. Men amma ska jag fortfarande göra! Novalie tog iaf flaskan DIREKT och gjorde inte en grimars. Hon åt inte så jätte mycket, ca 20 ml (det är väl inte mycket?), då hon hyffsat nyligen ammats. Jag grät iaf när hon tog flaskan. Fjantigt kanske vissa tycker. Det skiter jag i! Jag är en kvinna med mycket känslor och just där brast det. För mycket känslor på en dag.

Novalie sover iaf ännu.. Och har inte ätit på snart 3 timmar. Inte vanligt på kvällarna. Ja det är en anledning till att flaska prövas. I hopp om att hon ska sova lite längre o vara nöjdare. För både hennes och min skull.

En dag med KÄNSLOR! Men ååååhh så jag ÄLSKAR våran lilla strumpi! Världens finaste och bästa lilla tjej 

Liten sover gott i sin säng

BUENAS NOCHE A TODOS!

2 kommentarer:

  1. Jag blir så himlans lycklig o stolt när hon är så duktig lilla skruttan! Och skönt att allting funkar bra :) bra att du berättar massa fiffiga grejer också så jag har lite koll inför Novalies framtida kusin :) (men jag lovar, det dröjer läänge ;) )

    SvaraRadera
  2. Therese -Mamma till Novalie6 november 2011 kl. 01:31

    Haha ja det hoppas jag... eller det är på gott o ont. Hade varit kul samtidigt ;) sen kan man inte vara annat än stolt över våran lilla guldklimp <3

    SvaraRadera