onsdag 8 juni 2011

35 dagar

Jag har nu varit gravid i 245 dagar, 35 veckor och har nu endast 35 dagar, 5 veckor kvar till BF. UNDERBART!!

Förkylningen är konstigt lite bättre idag.. Hmm går inte riktigt att förklara eller förstå. Halsen gör fortfarande ont, men inte lika mycket "rakblad" när jag sväljer, hostar nu torrslem istället typ, näsan börjar stickas, vilket ofta leder till grov snuva innan dagens slut. HOPE NOT! Tog tempen i morse. Visade först 38,1, men jag tog den igen, då vips ner till 36, och så höll den på så. Tog då en annan termometer i armhålan och jämförde. De visade samma men med en grads skillnad tex. armhåla 36,2 örat 37,2... Jaja... Jag suger på strepsils och hoppas att detta snart är förbi, har annat vettigare att lägga mina krafter på.

Idag ska jag iväg med mamma och systeryster, trots allt (kommer säkert få igen det ikväll!), vi ska till Frölunda torg och kolla runt lite och jag ska köpa lite saker att ha i BB väskan.

I natt har jag iaf sovit bättre, något posistivt i mitt gnällande. Inte lika varmt och ingen åska. Vi har en fläkt i sovrummet som gått på högvarv hela natten. Våran övervåning är FRUKTANSVÄRD sommartid, så jäkla varmt! Så fläkt är en have to have!

Glömde nästan.. Igår beställde Mikael hem "vårat" babyskydd till bäbis. Det blir en BeSafe iZi Sleep. Som vi köper via Mikaels jobb. Jo vi vet att man kan hyra till en billigare peng, men vi tycker det är en "billig" försäkring att köpa en helt ny istället.









Så här ser den ut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar