onsdag 15 juni 2011

Världens goaste barnmorska!

Jag har nyss kommit hem från mvc. Värdena var bra och det som gjorde mig lyckligast var vikten :) Men mitt sf-mått har bara vuxit med 1 cm sen sist och om det inte vuxit 1 cm till, tills på måndag så vill barnmorskan skicka mig på ett tillväxt ultraljud. Men nu ligger jag exakt på kurvan och hon tror inte att bäbis är liten, utan normal. Så egentligen vet jag inte varför, kanske för att kurvan ändrats plötsligt och snabbt?

Hon önskar oxå att jag kan hålla inne på bebisen i minst 2 veckor till, så jag iaf räknas som fulltgången... Ska göra mitt bästa ;) Fast det är ju inte jag som bestämmer.. Hjärtljuden var idag 134 slag/minut, lägst hittils och huvudet ligger där det ska. Men som sagt, det såg bra ut, som vanligt! :) Mödravården i Lerum är verkligen kanon! Man känner sig alltid väl omhändetagen!

Skulle ju egentligen åkt och fikat med "lerums mammorna" efter mvc, men min kropp är inte riktigt med mig idag och jag som inte brukar lyssna på den bestämde mig faktiskt för att göra det idag! Ska ju iväg snart igen oxå, så behöver nog liiite relaxation ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar