tisdag 21 juni 2011

Mvc igår...

Ja som rubriken lyder.. Var på MVC igår. Kom knappt 10 minuter sent och när vi kom dit var inte barnmorskan kvar.. Kuuul... Men vi satt och väntade, hon kom nästan 25 minuter efter utsatt tid, alltså när besöket mer eller mindre skulle varit slut (hon trodde jag hade varit inne o fött). Vi fick komma in snabbt ändå, trots att nästa väntade. Jag behöver inte skickas på tillväxt UL! Jag har vuxit så det knakar ;) Bebis hjärtljud låg på 134 denna gången med och mitt blodtryck var lite högre än vanligt, men absolut ingen fara tydligen. BM trodde precis som jag att de förvärkar jag haft nu, kommer nog hålla i sig ett tag till och vi får snällt vänta på bäbis ett tag till. Men hon tyckte jag såg mer eller mindre helt färdig ut, tack för den! Men ja, jag sover väl inte så bra som jag önskar. Så hon mer eller mindre bestämde att jag MÅSTE sova en stund på dagen! Bortkastad tid kan jag känna :p Men ja... Bäbis får gärna titta ut snart!!

Efter mvc åkte vi och handlade det nödvändigaste... Sen hem laga mat och Mikael grundmålade färdigt sovrummet. Så till helgen säger han att han ska ha det helt klart... Vi får se, men hoppas! Så jäkla trist att jag inte pallar att måla och flytta möblerna själv! Då hade det varit klart nu!

Natten har varit FÖRJÄVLIG! Mina tarmar och ja mage överhuvudtaget har lekt sitt egna liv de sista dagarna och i natt mådde jag så illa att jag låg och skakade! Plus sammandragningar och väldigt aktiv bäbis. Inte undra på att jag är trött kanske...

Imorse vaknade jag av att Mikael låg och gosade med vovvan i sängen... VARFÖR kan han gosa med henne HUR LÄNGE SOM HELST? Ligga och klappa och klia magen, men typ pilla i mitt hår eller klia mig på ryggen gör han MAX 5 minuter?? Hmm... Igår när vi kollade på film låg han fint o klappade Leija, jag låg med huvudet i hans knä typ... Så jag tar hans hand och "sätter" den i mitt hår istället... För va fasen, mys med mig stället! Haha... karlar!! ;) Men älskar honom så!

Får se vad dagen har att erbjuda, men det blir nog lungt! För jag mår inte toppen. Hoppas ni får en härlig dag iaf!


KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar